Samsung køle/fryseskab lækker vand

Hejsa,

Vi har et Samsung amerikanerkøleskab med ismaskine og koldtvandsudtag på fryserdøren, model RSA1UHWP.

Desværre render der af og til en lille sø vand ud af fryserdøren. Åbner man fryseren og kigger under den nederste skuffe kan man se at vandet samler sig der til is og når der ikke er plads til mere render det jo ud på gulvet.

Vandet kommer oppefra, sandsynligvis fra is-maskinen... Har nogle erfaringer med dette problem ?

15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Nu kender jeg ikke lige det mærke, men alle (næsten) køleskabe har et rør på bagvæggen, der på en eller anden måde skal lede afrimningsvand ud i en beholder bagpå,. Her er det så meningen at det skal fordampe tilbage til køkkenluften.

Der er som regel en lille ud/indhak i bagbeklædning der leder vandet hen til hullet. Det rør er stoppet, og kan renses ved at man stikker et sugerør ned i det, inde fra køleskabs rummet.  Bagefter plejer jeg at hælde en 1/2 kop kogende vand derned, for at opløse de rester der sidder tilbage. Det er en meget almindelig fejl.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hvis det kun er relativt lidt kommer det sandsynligvis fra det stoppede rør og ikke selve ismaskinen.

Røret kan du rense med en tynd slange eller nylontråd.
Jeg bruger noget fra en buskrydder, det er effektivt og billigt :-)
Ståltråd kan sikkert anvendes... men er meget stift og kan måske risikere at skade røret der reelt ofte er en indstøbt plast slange.

MVH Njord

MVH Njord

det er gummi dutten på tøvands afrimnings røret der lige skal klippes et lille hak i jvf service meddelsen der er på disse skabe .
Det er en ret typisk fejl på disse skabe. når dette er gjort vil det være en god ide afrimme det 24 timer da der er en masse is nede ved udløbet til røret. alternativt kræver det at man skilder skabet ad for at komme ind til isen


<p>&#160;stave fejl er gratis</p>
Dejligt med hurtige og brugbare svar, tak skal i have for det.

Hvor finder jeg dette rør? Det lyder jo ret plausibelt.
bag på skabet du skal lige have metalt afdækningen taget af der sidder for neden så sidder det ca 30 cm fra højre af og går ned fra skabet og ned i en plastik bakke.
Ps når det nu alligevel er skildt ad vil det være en rigtig god i den og lige at tage støvsuger og fjerne støvet der på samme tid

<p>&#160;stave fejl er gratis</p>
Annonce
Hej Jesper. Jeg har præcis samme problem med mit køleskab. Fandt du en løsning på problemet? Mvh Thomas

Har et Samsung RS7567THCSR, hvor afløbshullet fryser til. Er der nogen som kender en fiks måde at ordne dette, så det ikke opstår i fremtiden?

Har du renset hullet så der er fri gennemgang?

der kan nemt sidde en prop længere tilbage der stopper hullet.

jeg bruger et stykke fiber kabel til at rense mit med og det virker super.


MVH Njord

Så er det OK igen, som sidste gang var der en frossen prop i hullet. Røret er igen renset op (der var ikke noget), så jeg tror den vil stoppe til med frostprop igen. Kan man ikke få noget som varmer en anelse op i hullet bagfra, evt. fra ribbene bagfra som er lidt lune?

Har du mulighed for at montere en kobber tråd der forbindes til kølemaskinens varme del?

Et stykke afisoleret elektriker ledning måske monteret med et spændebånd på kølemaskinen?


MVH Njord
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis