Få hylder ved siden af hinanden til at hænge pænt?

Halløjsa!

Jeg skal have et par hylder op, og en af dem bliver en lang fætter på 3 meter. De hylder, jeg har kig på, er kun cirka 2,5 meter, så der skal jo sættes noget sammen. Findes der noget, man bruger til det? Jeg tvivler på, at det kommer til at se ret præcist ud, hvis jeg bare hænger dem op ved siden af hianden, for murene er gamle og skæve og porøse og fulde af gamle udfyldninger, så at bore et lige hul er lidt af en udfordring i forvejen ;-)

mvh. tina

PS. Er der måske også en venlig sjæl, der kan forklare mig, hvornår man bruger slagbor og hvornår man bruger almindeligt bor? I mursten altså ;-)

Halløjsa! Jeg skal have et par hylder op, og en... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis ikke du har købt dine hylder, kunne du jo overveje at købe noget plade, som er 3 meter i længden og så nogle hyldeknægte. Du vil kunne få det skåret op i byggemarkedet, hvis du ikke selv kan klare det. Så bliver det da lige.

Men skal det være en svævehylde, så duer det selvfølgelig ikke, medmindre man kan få nogle beslag, der kan monteres på oversiden?

Vh
Mange tak for jeres gode svar. Min erfaring med at bore i min væg er, at når jeg bruger slagbor, bliver hullet den størrelse jeg beder den om. Hvis jeg borer med almindelig, bliver det tit større. Men jeg var ret nysgerrig på, hvad der er normalt at bruge til hvad :-)

Godt trick til at lukke huller med halve rawlplugs ev elmand!! Hvis jeg havde kendt til det, havde en af mine vægge været noget mindre hullet, end den er nu ;-)

Og rigtig god ide at få byggemarkedet til at skære en plade til. Men jeg er forvejen lidt i tvivl, om jeg får de 2,5 meter op ad min trappe, så det ville være ærgerligt at bruge penge på at få noget speciallavet, som jeg derefter kommer til at skære i stykker igen ;-)

mvh. tina

Når du nu gerne vil have hylderne 3 m. lange, hvorfor så ikke køber dem i 1,5 m. længde. Så får du dem i den længde du ønsker og det vil nok se pænere ud med samlingen midt i. Så vidt jeg huske kan du købe limtræs hylder i den længde og de er ret solide.

Jørgen, jeg har et vindue, der er 1,5 bredt, hvor hylden skal løbe over, uden plads til hyldeknægte. Så det bliver lidt skævt, uanset hvad jeg gør

mvh. tina

Jamen når du ligefrem har et vindue, så er det da ikke noget problem at få en hylde på 3 m. op i lejligheden, det kræver blot lidt kreativ tænkning. Sådan en hylde kan jo ved hjælp af en line hejses op og ind af vinduet, og med en lang line kan en stå oppe i vinduet og hive op meden en anden holder i det stykke af linen der så kan holde hylden fri af muren. Selvfølgelig lidt omstændigt hvis du bor på 10 etage, men det kan lade sig gøre.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis