Gummiliste dør

Hej

Jeg er ved at få skiftet alle vinduerne i huset, men har valgt at springe hoveddøren over, da den er ok stand. Plus, den ville koste en formue pga de mål den har.

Men jeg har kigget nærmere på den og kan i den forbindelse se, at den gummiliste, som er mellem dør og karm, slet ikke har det godt mere.

Mit spørgsmål er så...

Hvor får jeg fingerne i en ny? Den er vel 2-3 mm bred og 6-7 mm dyb

Jeg har været i butikker som fx Silvan, men alt de har, er noget tyndt gøjl, som mere virker som om, det er til vinduere og andre mindre ting.

 

På forhånd tak

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det skulle en P tætnings liste da sagtens kunne erstatte, men ja det ligger lidt tungt med tætnings lister til døre

Eller klik her så er der mange muligheder. Men det kræver at du kigger nøje på din liste. Eventuelt tegner et tværsnit af den med mål så tror jeg de har den


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Skrevet af Mads-Nielsen på 01-10-2014 10:33

Hej

Jeg er ved at få skiftet alle vinduerne i huset, men har valgt at springe hoveddøren over, da den er ok stand. Plus, den ville koste en formue pga de mål den har.

 

Men mindre det er fordi den har rundt, så har skæve mål altså ikke noget med prisen at gøre, der er ikke noget der hedder standard mål længere...

 

Jeg ved ikke om man er obs på det. De der gamle pladedøre/massivedøre fra 70 erne er utrolig varmegivende til omgivelserne.
Fik mit hus termofotograferet i forbindelse med en kampagne i banken.
Den alle største synder var min hoveddør. De gamle vinduer fra samme årti var sublime i forhold til varmeafgivelse.
Hoveddøren var mildt sagt tragisk.

Mvh.
Døren er fin - Den har jeg tjekket.
Det eneste problem er gummilisten og det sideparti der er til døren.
Men sidepartiet er jeg ved at få styr på og så mangler jeg bare listen
Det troede jeg også om min fine massive trædør. Indtil det gik op for mig at dørens isoleringsevne kan sammenholdes med en krydsfinerplade på højkant.

Mvh.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis