Stiga MULTICLIP PRO eller Viking?

Stiga MULTICLIP PRO eller Viking?

Hejsa, jeg skal have en ny plæneklipper. Min plæne er ca. 1200m2 og jeg vil ikke samle op, så det er udelukkende bioklip jeg er ude efter.

Jeg er nu nede på to modeller:
Stiga MULTICLIP PRO 50 S SVANE:
http://www.stiga.dk/products/stiga_dk/plaeneklippere/multiclip-pro/multiclip-pro-50-s-svan.html

Viking (Stihl produkt) MB 4 RT:
http://www.viking-garden.com/VIKING-products/Lawn-mowers/Special-mowers/22423-1516/MB-4-RT.aspx

Viking har aluminium skjold, men plastikhjul. Stiga har galvaniseret skjold og hondamotor.

Prisen for de to maskiner er mere eller mindre ens.

Hvilken vil I mene at jeg bør købe?

vh
Torben

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det er nok smag og behag, tag ud og kik på dem i virkeligheden, Stiga'en har Honda´en som nok er den bedste motor, men Wiking'en har en Kohler, som bestemt også er en fin motor.

Vil du have en klipper i super kvalitet, med både Honda, aluskjold, og super gode hjul, så kunne Klippo være et rigtig godt bud.

 

Men 1200 m2 græs, så skal du da have en havetraktor

Tak for svar. Forhandleren har ikke de to modeller hjemme, så jeg kan desværre ikke stå og "røre" ved dem (til gengæld får jeg nogle rimelige skarpe priser).  Klippo har jeg været inde over men er fravalgt.

Ha, knægten stemmer også for en havetraktor, men jeg klarer mig med mindre og har brug for motionen :-)

 

Jeg ville helt sikkert vælge Stiga, det er en rigtig god maskine. Jeg er dog lidt bange for at du bliver træt af at rende efter den plæne klipper ofte to gange om ugen i højsæsonnen, selv følgelig alt efter hvordan du ønsker plænen skal se ud. Men prøv også at se på hvor meget plastik der er på den anden model du linker til, der er Stiga-en væsentligt mere "ren" for pynte plastik.

Tak for svar Jørgen. Jeg tror at jeg går efter Stiga - mht. at rende efter den plæne, så er det noget jeg efterhånden har gjort en hel del år allerede
 

Jeg købte en Stiga for et par år siden, der var Kina-motor på opdagede jeg. Det er der ikke på den du kigger på, det ved jeg godt, men min røg hurtigt ud igen. Transmissionen var hakkende og elendig, elstarteren kunne slet ikke få den elendige motor i gang, osv., osv.

Derefter købte jeg denne:

http://www.kej.dk/1-product-286-Honda%20HRX%20537C%20VYEA.html

DET virker bare ;-).

Med venlig hilsen

 

Lars F.

Annonce

Hej Lars F.

Det kunne jo tænkes at selv Stiga har lært noget om det at købe Kinabras !

Er dog lidt uforstående over at du har givet så meget for en plæneklipper du skal rende bag efter

Jeg har en MClaude havetraktor til 12.000,00 kr. med hydrostatisk frem og bak til mine 1000 m2.

stikaen har en fordel at "styret" kan justeres i højden. og det kan viking ikke.!

og er det beste at "håndtaget er i højde med navlen for ikke at få ondt i rykken.

jeg har selv en stika som jeg er meget glad for. til en mand i højden på 185 cm.

og den er ca. 10 år gammel og køre godt endu. som en drøm.

Skrevet af Håndværkeren på 29-09-2014 21:56

Hej Lars F.

Det kunne jo tænkes at selv Stiga har lært noget om det at købe Kinabras !

Er dog lidt uforstående over at du har givet så meget for en plæneklipper du skal rende bag efter

Jeg har en MClaude havetraktor til 12.000,00 kr. med hydrostatisk frem og bak til mine 1000 m2.

 

 

Hej Håndværker-Jørgen.

 

Som sædvanlig lige på og hårdt fra dig ;-).

 

Jamen, jeg skal da gerne bruge lidt tid på at forklare dig om mit valg, nu når du er så uforstående :-):

 

1: Behov: En grund på ca. 1100 km2, hvorpå der ligger en fint, stort hus. Havetraktor?? Næhh, det synes jeg nu ikke? Det ville være lidt som at skyde gråspurve med kanoner.

2: Holdbarhed: Jeg blev simpelthen så træt af at købe ny plæneklipper hver anden sæson (om det præcis var hver anden sæson, ved jeg egentlig ikke, men overdrivelse fremmer forståelsen). Derfor ville jeg prøve at have en plæneklipper der kan holde i "mange" år, og derfor prisen.

Fornøjelsen hver gang man går ud og starter den solide og lækre maskine i første hug, er da også stor.

 

Om Stiga har lært noget om Kina-bras? Øøøhh, aner det ikke, jeg orienterede kun om hvad JEG har oplevet med mærket - andet har jeg (af gode grunde) ligesom lidt svært ved.


Med venlig hilsen

 

Lars F.

Jeg har selv haft en Stiga Villa med frontklipper, købt brugt og det var nok fejlen fra min side. Den åd remmene i løbet af 4-6 klipninger, jeg fik udskiftet de under liggende ruller og så videre, der var ikke noget at gøre. Jeg har dog tidligere været ansat hvor jeg brugte en nyere Stiga med frontklip og den åd ikke remmen men kørte upåklageligt altid. Nu har jeg altså en Mclaude, jeg ville have haft en ny Stiga men min plæneklipper forhandler sagde at den lille Stiga jeg havde udvalgt, var noget Kina bras som han ikke ville sælge mig. Jeg har kun græs i hele haven ja der står enkelte buske og nogle frugt træer. Nu har jeg aldrig haft bentøj til at rende efter en plæneklipper, jeg gjorde det i starten jeg boede her, men så tog det også to dage for mig at nå rundt. Med min havetraktor klare jeg det på 2 timer, og af ren venlighed slår jeg så lige naboens også der er lige så stor som min, plænen altså. Den gamle Stiga pillede jeg skære bordet af, og gav den til gadens unger så de havde noget at muntre sig med. Jeg kan da godt se at er man let til bens så er det da bedre at rende efter en plæneklipper end at lægge penge i et motions center.

Skrevet af Håndværkeren på 07-10-2014 12:33

Jeg har selv haft en Stiga Villa med frontklipper, købt brugt og det var nok fejlen fra min side. Den åd remmene i løbet af 4-6 klipninger, jeg fik udskiftet de under liggende ruller og så videre, der var ikke noget at gøre. Jeg har dog tidligere været ansat hvor jeg brugte en nyere Stiga med frontklip og den åd ikke remmen men kørte upåklageligt altid. Nu har jeg altså en Mclaude, jeg ville have haft en ny Stiga men min plæneklipper forhandler sagde at den lille Stiga jeg havde udvalgt, var noget Kina bras som han ikke ville sælge mig. Jeg har kun græs i hele haven ja der står enkelte buske og nogle frugt træer. Nu har jeg aldrig haft bentøj til at rende efter en plæneklipper, jeg gjorde det i starten jeg boede her, men så tog det også to dage for mig at nå rundt. Med min havetraktor klare jeg det på 2 timer, og af ren venlighed slår jeg så lige naboens også der er lige så stor som min, plænen altså. Den gamle Stiga pillede jeg skære bordet af, og gav den til gadens unger så de havde noget at muntre sig med. Jeg kan da godt se at er man let til bens så er det da bedre at rende efter en plæneklipper end at lægge penge i et motions center.

 

Lige præcis, jeg gør det lige så meget for motionens skyld, og det er ikke en gang løgn ;-). Jeg tager al den motion jeg kan få for at holde vægten nede, og det i haven er heldigvis gratis.

Hvis det er bentøjet den er gal med, er det jo et helt andet behov du har, og dermed en anden grund til at du har valgt som du har. Det har jeg skam også forståelse for.

 


Med venlig hilsen

 

Lars F.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis