Er der noget Skalcem Multipuds IKKE hæfter på?

Hej.

Har en gammel væg der skal pudses op. På væggen sidder det gamle pudslag stadig og det sidder rigtig godt fast. Det gamlepudslag er malet. Malingen minder om hvidte kalk - måske er det noget limfarve - jeg ved det ikke. Da det bliver et stort arbejde at rense hele væggen ned, tænkte jeg om Skalcem Multipuds kan bruges. De skriver jo at det hæfter på alt - meeen det kunne jo være at de havde undladt at skrive, hvad det ikke hæfter på. Er der nogen der har erfaring med produktet og evt. ved hvad det ikke hæfter på? Mvh madsmis

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Kunne jo også være at fabrikanten tænker at det er logik for perlehøns at det ikke hæfter på maling !

Den hæfter faktisk på plastikmaling. Du skal selvfølgelig altid sikre dig at noget af malingen ikke skaller . Prøv at skrabe i det med en spartel forskellige steder. Hvis ikke du kan skrabe malingen af burde det være ok.

Og hvorfor skulle det ikke kunne hæfte på maling?

Mvh. Christian M
 

Det kan sagtens hæfte på maling, men det bare ikke anbefalings værdigt. og slet ikke på plastmaling


Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS

Nu er du så ung ( studerende ingenør ! Så du har aldrig set den lille film stump som af og til blev sendt på OBS, Den handlede om en tegneserie figur ved navn Godtnok, stakkelen kom altid galt afsted når han forsøgte sig med halve løsninger. Desværre er der mange der ikke har set den og mange der ikke gider lave et ordentligt stykke arbejde hvis de kan springe over hvor gærdet er lavest. Du ville jo som fagmand aldrig begynde at pudse på en gammel væg hvor der sad reste af puds med maling på, vel da ?

Annonce
Skrevet af Håndværkeren på 21-09-2014 16:28

Nu er du så ung ( studerende ingenør ! Så du har aldrig set den lille film stump som af og til blev sendt på OBS, Den handlede om en tegneserie figur ved navn Godtnok, stakkelen kom altid galt afsted når han forsøgte sig med halve løsninger. Desværre er der mange der ikke har set den og mange der ikke gider lave et ordentligt stykke arbejde hvis de kan springe over hvor gærdet er lavest. Du ville jo som fagmand aldrig begynde at pudse på en gammel væg hvor der sad reste af puds med maling på, vel da ?

 

Ung og smidig som man siger

Men nej det vil jeg aldrig gøre. For mig er det ren logik, at man ikke smidder mørtel på maling og så mange andre ting, Men jeg har også nemt ved at finde det logiske i ting.

 


Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS

Ja Ung smuk og sirlig / gammel grim og pirrelig

Eller 

Ung smuk og viril / gammel grim og sinil

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også