Halvtag / udhæng

Jeg har et skur hvor jeg ønsker at lave et lille halvtag/udhæng på den ene side til at beskytte haveredskaber for regn. Halvtaget skal derfor kun gå en halv meter til en meter ud.

Mit spørgsmål er om det er muligt at lave en konstruktion der kan fastgøres på skurvæggen så jeg slipper for at støbe stolper til understøttelse?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er lidt svært når man ikke ved hvad væggen eller taget består af.
Forslag 1: hvis det er på den side som loft "bjælker" ender, ville jeg skrue en lægte på siden af dem og lade det være konstruktionen.
Forslag 2: kan væggen holde til det, kan man skrue lodrette lægter på og så en vandret ud fra. Og de skal styrkes oppe i hjørnet med f.eks krydsfiner trekant med siderne 30-30-42 cm

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Hvis ellers dit skur kan bære det, så kan du godt lave en 2-3 store "hyldeknægte" som du kan lægge et halvtag på.

Du skal dog huske at lave fald på dit udhæng og tænke på at der her i landet kan falde store mængder våd tøsne, som vejer rigtigt meget 


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Skrevet af boewig på 16-09-2014 22:30
Jeg har et skur hvor jeg ønsker at lave et lille halvtag/udhæng på den ene side til at beskytte haveredskaber for regn. Halvtaget skal derfor kun gå en halv meter til en meter ud.

Mit spørgsmål er om det er muligt at lave en konstruktion der kan fastgøres på skurvæggen så jeg slipper for at støbe stolper til understøttelse?

 

Det kan man sagtens, det afhænger selvfølgelig af dit skurs udforming og hvad der er til at bære dit udhæng.

 

kig evt her  for inspiration http://toemreriet.dk/cykelhalvtag/

 

 

Tak for alle svarene. Tror jeg ender med at pille beklædningen af skuret og så forlænge spærene og på den måde få lavet et udhæng.

Løsningen med "hyldeknægtene" ser rigtig fin ud, men vi vil gerne have adgang fra siden og så er skråstiveren lidt i vejen

Men tak for hjælpen til jer alle.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis