Underlige mails

Mine venneliste har modtaget en mail, som udgiver sig for at være fra mig, hvordan lader det sig gøre?

Har noget fundet ud af mit password ?


Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af lynæs på 16-09-2014 07:41

Mine venneliste har modtaget en mail, som udgiver sig for at være fra mig, hvordan lader det sig gøre?

Har noget fundet ud af mit password ?

Nej de har ikke fundet dit password. De har "bare" fundet listen over dine kontakter. Bed dine kontakter om at slette mailen uden at besvare den. Prøv at se på egenskaberne for mailen om den kommer fra dig.

 

 

 


fase
Skrevet af lynæs på 16-09-2014 08:48
Hej Fabrin.
Mailen er fra Erik Christensen ( [email protected] )

den opfordrer til at åbne en side.

Du hedder jo ikke [email protected] . Jeg ved ikke hvad siden indeholder, så lad endelig være med at åbne den. Slet mailen. Som du kan se ud fra de to sidste bogstaver i mailen kommer den fra New Zealand.

 

 

 


fase
Den er slettet.
Jeg er ikke rigtigt kommet videre med Vistaen, spekulerer lidt på bare at købe en ny maskine.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Skrevet af lynæs på 16-09-2014 09:00
Den er slettet.
Jeg er ikke rigtigt kommet videre med Vistaen, spekulerer lidt på bare at købe en ny maskine.

 

Nu kender jeg ikke specifikationerne på din computer, men istedet fot at købe en ny, kunne du nøjes med at købe windows 7 eller windows 8. Det er afhængigt af, hvilken hastighed din processor har. Hvis du skriver, Hvilken computer du har, skal jeg gerne finde specifikationerne.


fase
Annonce
Min maskine er en ASUS X71VN med Intel core 2 og 8 GB ram, men så mangler U tasyen.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
"Erik Christensen" er en kombination af to rimeligt almindelige navne. Spammere prøver hele tiden at få deres mails til at se realistiske/troværdige ud. At bruge almindelige navne kombineret med lokalt sprog (dansk), øger troværdigheden.

Derfor tror jeg ikke spammerne har noget som helst med dig at gøre. Det er nok bare en tilfældighed, at din ven oplever navnesammenfald. Der kunne ligeså godt have stået Erik Jensen

Havde det nu været både dit navn og mailadresse, så var der grund til at overveje om du havde fået en "trojansk hest" eller bare var havnet på en spam-liste et sted.

Mvh. AllanE
Skrevet af lynæs på 16-09-2014 09:47
Min maskine er en ASUS X71VN med Intel core 2 og 8 GB ram, men så mangler U tasyen.

Den er ikke at finde blandt ASUS udvalg, jeg tror den er udgået af produktionen. Jeg tør næsten ikke sige det, men prøv at gå hen til Aldi og se om der er noget tiltaler dig. Kvaliteten er ligeså god som andre steder. Prøv at se om sdu kan få en computer med mindst en i3 processor.

 

 

 


fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis