Fjerne gas?

Har købt lejlighed og tænker at lave lidt om. Bl.a. vil jeg gerne så en væg ned, og så på den måde få et åbent køkken. Jeg løber ind i et lille problem, som jeg gerne hører meninger om

Gasmåleren/gasrørene er placeret helt elendigt. Tænker at fjerne gassen helt (af en vvs'er), men tilbage står en større hovedledning (formentligt), der løber både ned og op i de øvrige lejligheder i etagen. Dvs. uden væg står der et langt rør midt i rummet, hvor der ser meget dumt ud.

Hvis det skal passe ind, så skal der laves et 90 grader bræk i røret både for oven og for neden, og så skal røret løbe langs en anden væg. 

Er det en stort og besværlig proces for en fagmand? Og dyr ikke mindst? Hvad ville I gøre?

 

  

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

 

Håber det giver mening - tænker at fjerne alle rørene, fraset at jeg leder efter en løsning til hovedrøret. Det er indgangen til køkkenet, der er vist, og hele væggen der vil jeg gerne have slået ned.

Hvis det så er Gevalia, så gør det måske ikke så meget?

Nej, det var mere om hvor stort et besvær det er. Tja, måske naivt, er jo ikke pro. Men måske rørføringen kunne ligges under gulvet, da jeg alligevel gerne vil have fliser over. Og så tænker jeg måske et nedsænket loft til spot, og så vupti er rørene væk

Nej, det er ikke væggen bag gasmåleren, men den i forlængelse heraf, dvs. væg nr. 1 på tegningen. Den er ikke bærende.

Lyder det tosset?



 

 

Det kunne da danne grundlag for en smart søjle

Udvikling af embedded elektronik til industrielle løsninger: www.FAVetronics.dk

Skrevet af thunderbirden82 på 14-09-2014 12:14

Hvis det så er Gevalia, så gør det måske ikke så meget?

Nej, det var mere om hvor stort et besvær det er. Tja, måske naivt, er jo ikke pro. Men måske rørføringen kunne ligges under gulvet, da jeg alligevel gerne vil have fliser over. Og så tænker jeg måske et nedsænket loft til spot, og så vupti er rørene væk

Nej, det er ikke væggen bag gasmåleren, men den i forlængelse heraf, dvs. væg nr. 1 på tegningen. Den er ikke bærende.

Lyder det tosset?



 

 

 

Det billede har jeg set før,

Nej væg 1 er ikke bærende.

Du skal næsten få vvs manden ud og se på det og give dig et skriftligt tilbud. Det kan sagtens lade sig gøre. Det bare hvad prisen bliver

 


Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS
Annonce
Tak for kommentarerne

Må se hvad prisen bliver. Søjlen lyder da som en rigtig god ide også! Må se hvad google kan sige herom
Nu ved jeg ikke hvor højt i ejendommen at du bor, men det kunne jo ske at dem der bor over dig ikke har gas komfur mere, også kan du jo komme helt af med de rør nede ved gulvet.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis