Gasfyr Vaillant

Hej, jeg har en naturgasfyr fra 2001, som jeg har været glad for. Men der er en funktion som ikke fungere som det skal.
Når der er varmt nok i huset, plejer cirkulations pumpen kun at køre kortvarigt , men nu kører den ret meget, har prøver at tjekke det da jeg kun havnede varme i gulvet i badeværelset, hvor jeg kunne lukke helt op eller lukke for ventilen til gulvarmen, som er lige ved siden af fyret.

Er der nogen der ude , som her haft samme problem.

Mvh. Kurt.
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Cirkulations pumpen skulle da helst køre hele tiden, er det den automatiske shunt du tænker på, den kan godt blive træt og skulle skiftes.
Se det vidste jeg ikke, men det lyder ret logisk ! Men vil det så ikke kræve at der er en føler i huset der fortæller pumpen at nu er det tiden at bestille noget :-) Og så kunne det jo skyldes at den føler enten trænger til en rengøring eller den er gået til de evige jagtmarker.
Jeg mener at når den har kørt med over tryk i en hvis tid, pga der ingen forbrug, så starter den automatisk op igen efter en indstillet tid.

Er denne funktion beskrevet i brugsanvisningen?

Jeg forstår ikke, hvordan fyret skulle vide, at "der er varmt nok i huset", for det er da normalt termostatventilerne, der sørger for dette, og hvordan skulle fyret vide, at temperaturen er faldet under det ønskede?

I mit tre år gamle gasfyr kører cirkulationspumpen hele tiden, når fyret ikke er sat i sommerstilling.

 

Fyr køre på en varmekurve og hvis der er en udeføler regulere den kedeltemp. efter udetemp. man kan også få en føler indendørs som den så sammenarbejder med.
Jeg tror den pumpe i snakker er en A-pumpe og de bliver reguleret på tryk. Hvis vandet bliver koldt i anlæg falder tryk(pumpe starter) når tryk stiger igen stopper den igen.

it is better to burn out than to fade away
Hej gasse, der er nok ikke helt ved siden af, jeg har ikke en ude føler, men kan på monteres.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis