Impuls-ladning? Laderegulator

Hej LDS!

Jeg skriver, da jeg er stødt på et elektronik-problem i mit festivalanlæg-byggeri..

Anlægget består i grove træk af et par højtalere, en klasse-D forstærker, et forbrugsbatteri, og en laderegulator (charge-controller).

Jeg vil gerne have mulighed for at oplade batteriet udefra via. min laptop-oplader.

Men når jeg oplader mit forbrugsbatteri via. min laptop-oplader (gennem min laderegulator), så blinker laderegulatorens "charge-diode" i stedet for at lyse konstant.  Se film her http://tinypic.com/r/143p4oy/8

Mit ledningsdiagram er som vist på vedhæftede billede for neden. Mit batteri er et FIAM forbrugs 7.2ah og min oplader er en standard laptop-oplader til en Toshiba-bærbar, der lader med 19v og 3.4A


Jeg har prøvet at låne en oplader af min ven, som jeg har prøvet i laderegulatoren, og med den lyser "charge-dioden" konstant..

Ved I, hvorfor den blinker, når jeg lader via. min oplader? Er det fordi, at det måske er en impuls-lader jeg har, eller? Og har det nogen ulempe i så fald?

Håber I kan/vil hjælpe mig. Jeg vil nødig komme til at ødelægge mit batteri eller lignende.  

Diagram2
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Måske kan det godt se ud som om på filmen, at dioderne, der viser batteri-kapaciteten ude til højre, også blinker, men det er ikke tilfældet. Det er bare filmen, der snyder lidt
Skrevet af MarcR på 31 aug 2014 22:32
Hej LDS!
 
Men når jeg oplader mit forbrugsbatteri via. min laptop-oplader (gennem min laderegulator), så blinker laderegulatorens "charge-diode" i stedet for at lyse konstant.  Se film her http://tinypic.com/r/143p4oy/8

Mit ledningsdiagram er som vist på vedhæftede billede for neden. Mit batteri er et FIAM forbrugs 7.2ah og min oplader er en standard laptop-oplader til en Toshiba-bærbar, der lader med 19v og 3.4A


Jeg har prøvet at låne en oplader af min ven, som jeg har prøvet i laderegulatoren, og med den lyser "charge-dioden" konstant..

Ved I, hvorfor den blinker, når jeg lader via. min oplader? Er det fordi, at det måske er en impuls-lader jeg har, eller? Og har det nogen ulempe i så fald?

Håber I kan/vil hjælpe mig. Jeg vil nødig komme til at ødelægge mit batteri eller lignende.  

Hvilken indgangsspænding er din oplader beregnet til? Hvilken spænding giver din kammerats oplader ud? Din oplader giver ikke pulser ud, det er en ganske normal strømforsyning. Din laderegulator skulle gerne begrænse spændingen til dit batteri ti max. 14,4 V


fase

Min oplader lader med 19v.

Jeg har lige sat et voltmeter på, og det viser 16,8v, når jeg oplader. Og så selvom jeg har laderegulatoren imellem.. 

Mit diagram er: væg -> laptop oplader med 19v output -> laderegulator -> voltmeter -> 10A sikring -> batteri

 

Som sagt viser voltmeteret 16,8v. Bør det ikke vise 14,4v, når laderegulatoren begrænser ladespændingen?

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis