Tilslutning af nyt komfur

Nyt komfur... jeg har nul, 2 faser og jord, der skal tilsluttes, så det må nødvendigvis
være diagrammet til højre, jeg skal gå efter.

Men sådan ser boksen jo ikke ud... der er kun 4 klemmer plus jord,
og jeg kan da ikke luse imellem nul og jord??

Er der nogen, der kan give et hurtigt svar?

13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja, det er den til højre. Den ene fase på klemme 1 og en lus i mellem klemme 2 og 3 og den anden fase på en af disse. Nul til klemme 4 og jordforbindelse til PE-klemmen!

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

PS: så passer det jo også min dine fire klemmer + jord.

Hvorfor i alverden skulle du også luse i mellem nul og jord? Det gør de heller ej på diagrammet...

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Tak, Wezio, det ville jeg også mene
På diagrammet luser de mellem klemme 4 og 5. Og 5 er der, hvor jord er, mens jord så er rykket ned.
Det er denne ekstra lus, som undrer mig, men som jeg åbenbart skal se bort fra?
PS: Når jeg spørger, så er det fordi jeg undrer på, om jeg monstro havde fået en version af kogepladen, som ikke understøtter 2 faser.
Dit billede er meget lille, så det er svært at se noget. Men er PE ikke klemmen med 2 skruer nederst til højre? Denne ser ud til at være forbundet til 5. Et bud kunne være, at denne forbindelse skal afbrydes, og erstattes med en forbindelse mellem 4 og 5. Men som sagt er det svært at se noget.
Annonce
Det er korrekt at PE-klemmen er den klemme, der er forbundet til kabinettet via det lille stykke metal, der sidder fast med to skruer.

Ja, kan godt se det med lusen, men klemme 5 er der slet ikke på din version af komfuret, så se blot bort fra dette. :-)

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Jeg lægger lige billedet på dropbox, var ikke opmærksom på, at det blev så lille her:
Billede

PE ligger lige under 4 og er forbundet med kabinettet.
Skruen nederst til højre er blot til sikring af kablet.

Skrevet af RedNylk på 31 aug 2014 17:24
Jeg lægger lige billedet på dropbox, var ikke opmærksom på, at det blev så lille her:

<a href="http://www.lav-det-selv.dk/LinkClick.aspx?link=https%3a%2f%2fwww.dropbox.com%2fs%2fhauvzzbq8xzz0uw%2f2014-08-31%252012.53.05.jpg%3fdl%3d0&tabid=54&portalid=0&mid=371" target="_blank">Billede</a>



PE ligger lige under 4 og er forbundet med kabinettet.

Skruen nederst til højre er blot til sikring af kablet.



Præcis, og den sidste lus, du har til overs, er hvis du kun har én fase!

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Okay, det gjorde jeg så, og meget imod min forventning virkede det ikke
Der er lys i en lille rød lampe, men ingen af sensor-felterne reagerer.
Glem sidste post.
Manualen sagde ikke noget om, at tænd-knappen skulle holdes nede i nogle sekunder, men det skulle den altså.
Alt spiller, som det skal
Tak for hjælpen!
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis