Maling af facade

Vi skal til at give en længe en ny omgang maling. Sleve bygningen er ca. 12 år gammel og den blev malet første gang for ca. 10 år siden.

Malingen vi brugte sidst var noget facademaling fra morsø maling. Husker desværre ikke det præcise produkt.

Tror i at en hvilken som helst akrylplastmaling vil kunne hæfte oven på det gamle maling?

Jeg tænker umiddelbart at rense væggen med grundrens, og derefter give den to gange maling. Tror i det er nødvendigt at grunde væggen først med en murprimer eller et andet grunder produkt.

Jeg har lagt et par billeder her: Billeder

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.
Jeg vil ikke anbefale dig i at bruge en plast maling. Den vil holde fugten inde i konstruktionen og vil derved kunne skade konstruktionen med tiden. Du skal heller bruge en diffusions åben maling.
I dit tilfælde vil det være spil af penge at bruge primer. Jeg ville vaske væggene ned fjerne løs maling og male oven på, de gange der nu er tilstrækkeligt.
Du skulle næsten lige lave den reparation om, der er ved porten. Jeg kan se der er kommet en ny revne. Den nye reparation vil bare skalle af. Der mangler at blive lagt 10mm tentorstål af længen 500 mm i fugerne, ellers vil revnen blive ved med at komme
Hilsen Martin

Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS
Skrevet af EISOE på 31 aug 2014 07:43
Acrylmaling er diffusionsåben :

http://www.maling.nu/akrylmaling-den-bedste-vaegmaling.aspx


Det jeg godt klar over.!

Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS
En plastikmaling kan ikke anbefales udendørs, men det er decideret noget vrøvl at den nødvendigvis er diffusionstæt.
Det bliver du nødt til lige at undersøge nærmere "Den studende bygningskontruktør", du har sagt det i flere tråde hvor jeg ikke har nævnt noget, men når du bliver ved at postulere det føler jeg at jeg bliver nødt til at rette dig.

Den rette måde at behandle din facade på er ved at give den en ordentlig gang prygl med højttrylsrenseren og så ville jeg avnende en olieemulsions murmaling, tynde den første gang med 15-20% vand og så en gang ufortyndet oven på

Hvis hele facaden er sugende kan du anvende en silikoneemulsion som er det bedste vi har til facader pt, men så skal du lige give det en gang primer først, men det kræver at facaden er sugende, også der hvor der sidder eksisterende maling, ellers bliver det noget bøvl at behandle


www.malermester-hansen.dk
Skrevet af malermartin på 02 sep 2014 19:34
En plastikmaling kan ikke anbefales udendørs, men det er decideret noget vrøvl at den nødvendigvis er diffusionstæt.
Det bliver du nødt til lige at undersøge nærmere "Den studende bygningskontruktør", du har sagt det i flere tråde hvor jeg ikke har nævnt noget, men når du bliver ved at postulere det føler jeg at jeg bliver nødt til at rette dig.


Næste gang må du gerne sige det lidt før, hvis det er
Det er ikke meningen at jeg vil rådgive med noget der ikke er korrekt.
Så tak fordi du fortæller det! Det vil jeg så se nærmere på.

Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS
Annonce
hey

- i min verden er der kun en mulighed det er Nordsjö maling og brug mur primer, dog ved jeg ikke når du har malet med plastmaling om det kan hænge ved?

malede selv hus for et par år siden og det står stadig flot og pænt. bor ganske tæt på vesterhavet så masser af vind og salt. men står stadig kniv skarpt

- Tommy
Skrevet af malermartin på 02 sep 2014 19:34
En plastikmaling kan ikke anbefales udendørs, men det er decideret noget vrøvl at den nødvendigvis er diffusionstæt.
Det bliver du nødt til lige at undersøge nærmere "Den studende bygningskontruktør", du har sagt det i flere tråde hvor jeg ikke har nævnt noget, men når du bliver ved at postulere det føler jeg at jeg bliver nødt til at rette dig.





Hej. Nu har jeg kigget lidt på det.
En plast maling kan være diffusions åben. MEN den er kun diffusions åben når den bliver påvirket af varme fra solen.
Ved fugtigt vejr lukker plastik molekylerne sig sammen og danne sig en fugtæt membran. Hvor fugten ikke kan slippe igennem.
Solens varme trænger bedst igennem om sommeren. Så der vil den jo være åben ved solrige dage hvor solen kommer direkte på.
resten af året vil den være tæt på grund af fugten. Den anbefales heller ikke til ældre bygninger som har problemer med fugt da den vil lukker sig sammen for fugten. Men den anbefales til vandbelastet vægge. men der er det en god ide at få udført en dampspærre indvendigt..
så helt diffusions åben vil jeg ikke sige den er.
Hilsen Martin

Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også