Misfarvet termoplast tag

Er der nogen der kan forklare mig, hvorfor termoplast taget på udestuen er blevet misfarvet? Og hvad kan man evt gøre ved det? Alm. Vand med sulfo kan ikke fjerne det...

https://www.dropbox.com/s/1hrs6i087wz85b9/2014-08-27%2019.33.38.jpg?dl=0

/Jan
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Stort set alt der er lavet af plastik ændre farve med tiden når det udsættes for sol lys.
Ah ok, det forklarer den gule misfarvning.

Kan man undgå dette ved at købe tagplader i "UV-bestandigt" polycarbonat? Kan se at nogle producenter giver 10 års garanti mod misfarvning. Holder dette?

Hvordan får jeg i øvrigt billeder og links til at virke på dette forum?

/Jan
Ja du kan godt få plader der er mere uv bestandige de koster lidt mere, men er det også værd.
Når du skal lægge billeder ind her på siden, skal du først klikke på svar under rubrikken, under svar ruden er der to bjælker den ene står der vedhæft filer. Den klikker du på, nu kommer der så et felt til syne hvor der står gennemse, klik på den og du kommer ind på din egen pc. find billedet og klik så på Upload. herefter skal du huske at klikke på indsæt billede.
Tak for svar. Jeg tester lige det med billeder, nu vi er i gang

/Jan
Det der ligner mere nikotin, har du prøvet at vaske det med  sæbe der indeholder salmiak spiritus  Havde det været solens påvirkning var hele pladen blevet misfarvet. Det kan også være stearin lys der har været for tæt på !
Annonce
Er taget plant? Der kunne måske også have stået vand på det i en længere periode, der hvor misfarvningen er.
Jeg gik egentlig ud fra at det var udvendigt, så har kun prøvet at vaske det udefra. Prøver at vaske det indefra i eftermiddag. Vi har overtaget huset for nogle måneder siden, så jeg ved ikke hvad der evt. har stået under pladerne. Det skulle være et ikke-ryger hjem... og nej der har ikke stået vand - taget har den korrekte hældning.

Kan det have noget med varme at gøre? Taget er på en lukket udestue, hvor der om sommeren nemt kan blive 50-60 grader...

/Jan
Det kunne jo tænkes at tidligere ejere har haft venner eller familie der er rygere, og at de så har fået lov til at sidde i det hjørne af udestuen og ryge.
Det er jo egentlig lidt uretfærdigt, for jeg brokker mig da aldrig når der kommer en ikke ryger ind i lokalet.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis