Papirisolering af krybekælder

Er der nogen som har erfaringer med papiruldisolering af krybekælder?

Mit problem er, at gulvene er begyndt at knage noget så grusomt efter isolering. 

Historien er følgende: Vi fjerner alt gammelt isolering i krybekælderen, efter anbefaling af
isolerings firmaet. Så kommer firmaet og spænder en form for dug under bjælkerne.
I hulrummet mellem dug og gulv bliver der blæst papiruld ind.

14 dage efter begynder gulvene at knage over alt. 

Gulvene har absolut aldrig knaget før.

Derfor håber jeg, der er andre som har fået isoleret med papiruld i krybekælder, og
som vil dele deres erfaringer.

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Dine gulve knager fordi du glemmer at vaske dem, så er den ikke længere.
hvor meget isolering er der lagt ud I forhold til tidligere?
hvordan bliver krybekælderen ventileret?
Grunden til at dit gulv knirker er manglende fugt, så det nye lag isolering plus dugen har forhindret en smule fugt der tidligere var til stede i at holde gulvet knirkefrit.
Problemet ligger i at både gulv brædder og under støttende bjælke lag er tørret ind, så træet er "krympet"  Den helt rigtige løsning vil være at hive gulvet op og få det lagt på ny, men ellers kan der lægges hårde masonit plader på selve trægulvet så vægten fordeles ud over en større flade når i går på gulvet. På den anden side er det jo en efektiv tyveri sikring, ingen kan liste sig rundt i stuen uden i kan høre det
Mon ikke nogle flere skruer til at holde gulvbrædderne fast kan hjælpe?

Eller gulvbrædderne kan oliebehandles, så de suger noget "fugt" og derved kommer til at ligge i spænd igen.
Det sidste er kun en ide, så den vil jeg gerne have andres mening om inden den anbefales til udførelse.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Nu har vi parketgulv i stuen. Det er jo nok svært at sætte flere skruer i. I entre og soveværelse er der tæppe oven på parket.
Skrevet af Aabjerg på 28 aug 2014 07:45
Nu har vi parketgulv i stuen. Det er jo nok svært at sætte flere skruer i. I entre og soveværelse er der tæppe oven på parket.
Så er løsningen nok den med nogle hårde masonit plader der kan fordele vægten ud over en større flade. Det vil jo ikke ødelægge gulvet.

Man kunne måske også prøve med lidt is i maven og se om ikke forholdene vender tilbage til normalen efter en sommer og en fyringssæson.
Uden sammenligning i øvrigt havde jeg et nylagt asketræsparketgulv, der knagede i næsten et år efter lægning før det faldt til ro.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis