Reparation af betongulv i garage

Hej,

I forbindelse med anlæggelsen af en ny indkørsel har jeg tænkt på at forsøge
at reparere betongulvet i den tilstødende garage, der har set bedre dage:



Jeg ønsker at reparere de afskallede områder - og regner med,
 at det er noget med beton der skal glattes ud over. Er det en speciel slags
 beton - eller er det noget mørtel i stedet - man bør bruge?

Hvordan vil I gribe det an? (OBS - er helt nybegynder :-))
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal have lagt et nyt slidlag, som det hedder. Og der er det bedst om du først fjerne det der ligger tilbage. Så skal der gøre rent og der skal et lag beton binder på, det er en væske der minder lidt om mælk i farven. Et slidlag laver du af cement og fint sand blandings forholdet er så vidt jeg husker en del cement og 7 dele sand plus lidt vand, endelig ikke for meget vand så det bliver sjasket. Så skal du bruge to rette skeder, D.v.s. to lister der lægges ude ved muren som du kan støtte et bræt på i hver ende af brættet. Du fylder så beton på gulvet og trækker brættet igennem betonen så det bliver lige tykt ! Du skal gøre det jævnt hele gulvet igennem og du må ikke stoppe før hele gulvet er dækket. Når slidlager er så tørret at det kan bære din vægt skal du glitte med et jern der er beregnet til glitning, det er bedst at du lægger nogle træplader på gulvet der hvor du skal træde ligge på knæ. Der er dem der blot bruger en skovl til at glitte med men de har så også prøvet nogle gange før.  
Slidlaget skal være ca. 2 - 3 cm. tykt. du skal holde det fugtigt i mindst 22 dage som er den tid det tager beton at hærde helt.
Skrevet af Håndværkeren på 27 aug 2014 10:56
Du skal have lagt et nyt slidlag, som det hedder. Og der er det bedst om du først fjerne det der ligger tilbage. Så skal der gøre rent og der skal et lag beton binder på, det er en væske der minder lidt om mælk i farven. Et slidlag laver du af cement og fint sand blandings forholdet er så vidt jeg husker en del cement og 7 dele sand plus lidt vand, endelig ikke for meget vand så det bliver sjasket. Så skal du bruge to rette skeder, D.v.s. to lister der lægges ude ved muren som du kan støtte et bræt på i hver ende af brættet. Du fylder så beton på gulvet og trækker brættet igennem betonen så det bliver lige tykt ! Du skal gøre det jævnt hele gulvet igennem og du må ikke stoppe før hele gulvet er dækket. Når slidlager er så tørret at det kan bære din vægt skal du glitte med et jern der er beregnet til glitning, det er bedst at du lægger nogle træplader på gulvet der hvor du skal træde ligge på knæ. Der er dem der blot bruger en skovl til at glitte med men de har så også prøvet nogle gange før.  
Slidlaget skal være ca. 2 - 3 cm. tykt. du skal holde det fugtigt i mindst 22 dage som er den tid det tager beton at hærde helt.
Hej. Et slidlag er en betonpuds som har en tykkelse som må ligge imellem 2-5 cm.
Det består af cement og murergrus (0-4 eller 0-3 mm grus uden ler indhold) og ikke tyndere eller tykkere.
selve konsistensen for slidlaget skal være jordfugtig. altså jordfugtig beton
Blandingsforholdet hedder 1/3 da det skal have en høj slidstyrke. 1 Cement, 3 Murergrus.
Gulvet glittes i samme proces som min ligger pudset ud,trækker det af og pudses over og til sidst glittes.
så det glittes når man er færdig med at tage et træk før man begynder et nyt træk. med et glittebræt.

Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis