Montering af tunge hybrid-solfangere

Jeg har startet en tråd her:

http://www.lav-det-selv.dk/Forum/aft/193247

Det er både om solfangere, og om byggeri, derfor poster jeg også lige her.

Mine solfangere, som nu endeligt er kommet, vejer næsten dobbelt op af den oprindelige specifikation. Jeg er en slags "beta-tester", så jeg må desværre forvente sådan nogle hickups her. Selv monteringsbeslag og tilslutning til væske og el må jeg selv planlægge da installations-manualen stadig er work-in-progress for at sige det mildt. 

Jeg er også på udkig efter monterings-klemmer, som passer på "Super 3" tagsten, så jeg kan sætte dem på spærene, og forbinde dem til en alu-skinne - som igen vil være den panelerne monteres på.


Mit "vindue" er pga ferie jeg har taget ud til formålet, 28/8 til 15/9, så jeg skal i gang om en uge - det HASTER!

Venligst hjælp mig, dem der har noget at bidrage med (se gerne også den anden tråd jeg linker til ovenfor).

På forhånd tak

Gøre 1980'er rækkehus energirigtigt:

Fokuserer ikke på problemer, men på løsninger

Tænker globalt, inkluderer alle relevante årsag/virkning forhold 

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg kan nu tilføje, at de oprindelige tegl huset er bygget med skulle være fra Dønnevælde Tegl (som ikke findes mere), og at vi har vejet dem til ca 4,8 kg pr styk.

I dag laves en tilsvarende sten af B&C tegl, som ifølge databladet vejer 4,3 kg pr styk.

http://www.monier.dk/tagprodukter/betontagsten/b-c/tagsten.html

Dvs jeg er så på udkig efter de her B&C tagsten, men i letvægtmodel.


Gøre 1980'er rækkehus energirigtigt:

Fokuserer ikke på problemer, men på løsninger

Tænker globalt, inkluderer alle relevante årsag/virkning forhold 

Har fundet "stenene" - se den linkede tråd øverst i første post.

Næste udfordring:

Hvem kan jeg finde i området omkring Nordsjælland, som har erfaring med montering af solfangere , og som har mod på at montere hybrid-solfangere? Jeg står selv for alt det interne, det jeg har brug for akut hjælp til er selve monteringen på taget, på en sikker og holdbar måde. Og uden at skulle tinglyse det (ingen ændring i tagkonstruktionen)

Gøre 1980'er rækkehus energirigtigt:

Fokuserer ikke på problemer, men på løsninger

Tænker globalt, inkluderer alle relevante årsag/virkning forhold 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis