1,6 tdci turbo

http://m.ebay.co.uk/itm/321226102662?nav=SEARCH

Så stod min turbo af i min c-max 1,6 tdci 109 hk. Jeg har kig på dette renoverings sæt, men kan ikke lige gennemskue om det indeholder alt jeg skal bruge bortset fra selve kassen som turboen ligger i...er der nogen der kan vejlede mig:-)

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prisen er ihværtfald MEGET lav. Vi fik afvide i sin tid, at udskiftning af denne turbo ville koste ca. 30-35k alt inkl.
Tror du kan grave lidt i dette links
Der skulle vist være problemer med turboen på visse modeller, inklusiv din, en afhjælping skulle vist være ny turbo, ændret bundkar (så alt gammelt olie kan komme af) en ændret forsyning af olie til turboen (tror der sidder et filter, som stopper til)
Ellers sidder du måske med det samme problem om et par år igen

Links til motor journalisten
http://motorjournalisten.dk/kontant...ster-dyrt/

Trying is the first step toward failure...But failure is the first step toward experience
Tak for tippet mekker. Har efterhånden læst en del om motoren og kender mange der har haft dem. Tænker man kommer med almindelig sund fornuft og påpasselighed. Jeg har ved olie skift efter aftapning af den gamle olie givet den en god skavt olie med bundproppen ude, det har skyllet en god del af slammet ud. De tilfælde af turbo skift jeg har hørt om, der ikke har holdt ret længe har der ikke været renset/skiftet olie rør til turboen og ej heller skiftet banjo bolt....min turbo har holdt 230.xxx km så det er jeg fint tilfreds med....ikke mindst fordi jeg ved at handle på ebay selv kan renovere den og skifte alt nødvendigt for 1330 kr. Alternativt havde e renoveret turbo kostet 2500 kr inkl levering og den sidder placeret helt perfekt til at skifte (man skulle næsten tro de havde forudset problemer og placeret turboen så den var nem at skifte) den er afmonteret på 15 min:-)
Ja, det kan jo tænkes at de havde forudset det, og skumle bagtanker bag, at de kunne tjene på udskiftning, det løber jo hurtigt op på et værksted og deres timepriser. Kun dejligt at man kan rode med det selv, og 230.xxx km kan man jo ikke brokke sig over, og ja, der findes en ændret udgave af banjobolten, det kunne jeg ikke lige huske, før du skrev det.

Trying is the first step toward failure...But failure is the first step toward experience

Hej.
Hvis turboen er velsmurt, holder den næsten evigt.
Problemet med pågældende motor, (sidder i flere bilmærker) er at olien slemmer til da der bliver stående ca. en halv liter tilbage når den tømmes ud,  grundet at bundproppen sidder oppe i bundkarret.
I banjobolten der sidder ved føderøret er der et lille filter som lukkes i slam m.m. og så går der ikke længe før (hurtigløberen ;0) står af.
En ny banjobolt, rens af føderør samt turbo, redder gerne situationen, og kort fortalt skal der under prosessen skiftes olie og filter nogle gange, så kører turboen igen mange km.
Mvh Ole

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis