Toilet vand løber ud

Hej jeg har lige fået et stort problem med mit toilet!
Når jeg trykker på knappen for og få vand ud, virker det helt fint, men når jeg holder den i bund løber vandet ud helt nede i bunden af toilettet, lidt som om alt vandet ikk vil med ned i afløbet og det så komme ud med noget af det? Jeg har ikk haft problemet før så håber i kan hjælpe mvh Allan
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Øhhhh er det et problem at vandet løber ud i buden af toilettet".......... Skulle vandet da løbe ud i toppen i så fald kunne jeg da godt tænke mig et billede af det toilet hehe
Skrevet af mfrost på 20 aug 2014 17:19
Øhhhh er det et problem at vandet løber ud i buden af toilettet".......... Skulle vandet da løbe ud i toppen i så fald kunne jeg da godt tænke mig et billede af det toilet hehe
 SåSåså 




20 aug 2014 12:43
Hej jeg har lige fået et stort problem med mit toilet! 
Når jeg trykker på knappen for og få vand ud, virker det helt fint, men når jeg holder den i bund løber vandet ud helt nede i bunden af toilettet, lidt som om alt vandet ikk vil med ned i afløbet og det så komme ud med noget af det? Jeg har ikk haft problemet før så håber i kan hjælpe mvh Allan 

skal vandet ikke løbe ud når du holder knappen nede, hvad sker der, når du ikke påvirker knappen ?

20 aug 2014 12:43
Hej jeg har lige fået et stort problem med mit toilet! 
Når jeg trykker på knappen for og få vand ud, virker det helt fint, men når jeg holder den i bund løber vandet ud helt nede i bunden af toilettet, lidt som om alt vandet ikk vil med ned i afløbet og det så komme ud med noget af det? Jeg har ikk haft problemet før så håber i kan hjælpe mvh Allan 

fase
Kan du prøve at forklare det på en anden måde?
Løber vandet i cisternen, eller på gulvet?
Har fået løst problemet vandet løb ud på gulvet men det var fordi brønden var fyldt så
Tjah ! hos mig er det faktisk den gamle brønd der i dag er septiktank, og alligevel smager vandet ikke for godt selvom der kommer fra vandværket  Her er der så meget okker i vandet at fylder jeg op i en hvid skål og lader det stå et par timer så en bunden blevet gullig. 
Skrevet af Håndværkeren på 21 aug 2014 00:31
Tjah ! hos mig er det faktisk den gamle brønd der i dag er septiktank, og alligevel smager vandet ikke for godt selvom der kommer fra vandværket  Her er der så meget okker i vandet at fylder jeg op i en hvid skål og lader det stå et par timer så en bunden blevet gullig. 
Hån Mon ikke de trænger til at blive retur skyllede?dværker, det tyder da på, at der er noget galt med filtrene på dit vandværk.


fase
Nu bor jeg jo ude hvor selv Kragerne har opgivet, filtre tror jeg ikke vandværket har og skylle baglæns tror jeg slet ikke de ved hvordan man gør.
Da jeg boede i Sønderborg, fik vi to gange om året via avisen at vide at den og den dag ville rørene blive skyllet. Første gang jeg oplevede det var jeg ikke klar over at sådan noget kunne ske. Så jeg blev ret forskrækket da vandet der kom ud af hanen var mørkebrunt og fyldt med rust mm. Samt at hanen spruttede så der halve køkken var over sprøjtet ( mit køkken var på 6 m2. )
En tidligere drikkevandsbrønd der fungerer som septictank i dag ??

Så vidt jeg ved skal en drikkevandsbrønd fyldes og forsegles efter gældende regler når den tages ud af brug.

Der er sikkert direkte adgang fra septictanken til grundvandet via utætheder!
Det har jeg også hørt et sted Orla, nu er det jo ikke mit hus men et jeg bor til leje i, og tidligere ejere gik vist ikke så højt op i hvad der var rigtigt eller forkert, bare det var billigt.
Det er virkelig et sammen surium, jeg har min vaskemaskine stående ude i baghuset hvor der går en vandslange fra under køkken vasken via kobber rør ud gennem væggen til en hane på væggen, derfra en almindelig haveslange af de bedre over til vaskemaskinen. Afløbet herfra er blot et af de grå 40 mm. plastrør der går ud gennem væggen nede ved gulvet og videre i samme type rør en 25 cm. under jorden. Her går den ind i en hjemme lavet samlebrønd af mørtel og mursten dog uden egentlig fast bund. her løber spildvandet fra køkken vasken også ud, så er der glaserede rør hen til en brønd der er lavet af betonringe også uden en rigtig bund. Et overløbs rør fra den brønd løber over i en endnu ældre brønd af den type der blev bygget op af mursten. Her løber der så et støbejerns rør ud fra mit toilet og brusebad / håndvask. Det er den oprindelige brønd fra 1904 hvor vandpumpen tidligere stod, dengang havde de lokum i hønsehuset og alt vand blev båret ind i spande i et lille køkken hvor med badeværelse nu befinder sig. Mit "nye" køkken er en del af en gammel stald der var bygget ind i huset.
Så godt at der ikke lige kommer sådan en herre forbi der har forstand på den slags, for så kan det godt være den nye ejer fik sig en gevaldig regning.
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis