Mindre overdækning

Hej

Jeg skal have lavet - sir min kone - en mindre overdækning til brug for hendes dagpleje børn som åbenbart skal ligge tørt :-)

Den skal laves ud fra en mur og være ca. 3 meter ud fra muren og ca. 5 meter langs muren. Opbygning i træ og eks.vis med trapez-tag.

Nogen der har en tegning på sådan en fætter eller et link måske til noget lign.

Takker for en god side.

Mvh
Christian
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
en tegning kan jeg ikke hjælpe med, men kan da i løbet af dagen tage et billede af den jeg har smidt op ved mit hjem.
Det er ret simpelt lavet :-)

Mvh

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.


Således.
på stern er der monteret bjælkesko, hvor i reglar er monteret.
ude ved front, står i mit tilfælde en 3x3" stolpe i hver side, med en regel imellem,
som strøerne hviler på, (grundet højden fra halvtag og op til tagrande) er der så på tværs lang
25x100mm brædder, og trapez plader til slut.

Håber det kan bruges.
God fornøjelse med projektet

Mvh

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
Tak for dit meget brugbare svar og billede... (billeder siger mere end 1000 ord).

Lige en ting mere - hvordan har du fastgjort reglar til stolper og hvordan har du fastgjort reglarne på reglaren der går på tværs mellem stolperne ? Håber det er forståeligt :-) og er ikke sikker på stavemåden med de dersens reglar :-)

Hilsen Chrisitan - der skal lege tømre i weekenden :-)

Du får lidt flere billeder

Samlingerne blev her den lette løsning, så det er blot skruet sammen med nogle gode store skruer.

Stavningen er god nok, de hedder Reglar

Tagpladerne er skruet på med de skruer der i jem og fix hedder Easy fit, da det er den

jeg bedst kan lide at arbejde med, og de er noget kortere end dem man eller kan få til Trapez plader.

 

God arbejdslyst i weekenden.

Mvh


Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
Annonce
Hvad er afstanden mellem reglarne ?
Og størrelsen på reglarne er det 45x125 ?
afstanden er ca 70cm, lidt mere end de anbefalede 60, men ingen problem da de kun spænder knapt 3 meter ud.
og størrelsen er 45x120

Mvh

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis