Hårdttræ

Hej.

Jeg vil høre om der er nogen, der ved, hvor man kan købe hårdttræ henne? Det er mere specifikt egetræ til trappetrin, jeg har brug for. Jeg har selv tykkelseshøvl/afretter, så det skal ikke være forarbejdet træ. Jeg bor i trekantsområdet, så hvis er nogen, der kender til et sted her i nærheden, hvor de sælger hårdttræ ville jeg være meget taknemmelig. 
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Første hit ved at google "egeplanker trekantsområdet": link
Mange tak for den hurtige tilbagemelding. Havde godt se tilbuddet i DBA. Problemet er bare med dette træ, at det er rimelig friskskåret træ og derfor med al for stort et fugtindhold for mit brug. Jeg har brug for tørt træ, gerne ovntørret, med et vandindhold på 8-10% 
Så er der nok "kun" tømmerhandelen til bage, de har måske ikke egetræ der er så
tørt, men kan skaffe det til dig.

Den tid er vist desværre ovre hvor snedkeren har træ liggende, som kan bruges til
formålet.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Find noget gammelt tømmer hos et nedbrydningsfirma. Gammelt bindingsværk er som regel af eg

Med venlig hilsen

Gert Lund Christensen

www.abr.dk

 

Hej prøv  her http://www.gantrupbyggemarked.dk/tilbud-1/bordplader/

super flinke derude :-) og billige priser.. de kan også save m.m. 

har selv lige været der de har taget en masse rest parti plader hjem som kan fås til billige penge..

jeg er selv ved at skulle lave trin ..tror det bliver bøg som vi evt bejser.. 

håber det kan bruges :-)

Annonce
Skrevet af hans0045 på 14 aug 2014 13:43
Mange tak for den hurtige tilbagemelding. Havde godt se tilbuddet i DBA. Problemet er bare med dette træ, at det er rimelig friskskåret træ og derfor med al for stort et fugtindhold for mit brug. Jeg har brug for tørt træ, gerne ovntørret, med et vandindhold på 8-10% 


Nå for pokker. Er Odense og Fyn generelt for langt væk? Odense Trælast har eg liggende. Det samme har Lundeborg og Ryslinge savværk.
Villy Risør i Vejle er et godt bud.
Du kan måske finde nogle knivrester fra finerskæring, som du kan få til en god pris.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Ahh ser først nu at det skal være uforearbejdet..

Jeg har lige købt ovntørret trappevangerctræ ved hårdttrælasten på Sjælland.. Du kan sikkert købe eg der som du selv kan rettet af, eller du kan høre hvad de skal have for det.. Jeg betalte 600kr. For levering til Skanderborg.. De kom selv med det i egen bil.. Fatter ikke det kunne betale sig for dem..

Pris var ok.. Så prøv.. Ellers kan du også være heldig at linå træ ved Silkeborg har noget..

Du vil nok skulle ringe og snakke med dem.. De har det ikke skrevet på nettet..
optimera plejer at have det

 

Jeg vil sige tak for de mange konstruktive og gode svar. Dem vil jeg prøve af.  
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis