Utæt opvaskemaskine, Gorenje

Jeg har en 6 år gammel gorenje opvaskemaskine, som volder store problemer for tiden.
Der strømmer vand ud af den, og jeg har nu fundet ud af hvor vandet kommer ud henne.
På den ene side, sidder en form for beholder/ fodeler, vandtilslutningen går umiddelbart hertil, og så står det ud i en stråle af et lille hul, det ligner det hul skal ære der..

Hullet hvor det strømmer ud, er markeret med en rød cirkel på billedet.

Er der nogen bud på hvad der kan være galt ?

På forhånd mange tak for hjælpen..



16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.

Måske er det fra en mindre støbefejl, måske noget andet...
Det kunne se ud som et område der ikke skulle være vand i, men ultralyds svejsningen af delene måske er revnet...

Uanset hvad, så skal du enten tætne hulet, hvilket kan være svært...
Men et forsøg værd med at rense et område omkring hullet og lime en plastplade på med en gang sekundlim.

Hvis det ikke lykkedes kan du sikker købe en ny boks hos Repart i Viby. www.repart.dk
De ved en masse om hvad de handler med og kan sikkert råde dig vedr mongate osv hvis du har behov for det.

MVH Njord

MVH Njord
Jeg synes det ligner rigtig meget et fabriksfabrikeret hul, helt rundt og fint..
Og det ligner at der er en lille kanal ind til hulrummet her, som om det er for at tage overtryk, så tænkte om der måske kunne være noget andet omkring denne beholder der kunne være stoppet..

Jeg kom i samme omgang til at kigge ned på saltbeholderen, ved siden af saltbeholderen er der en beholder der er fyldt med noget brunt stads, er det skidt der bør renses ud ? eller er det noget der skal være der ?
JEg har prøvet at vise det med en grøn ring

Hvis du kikker på de øvrige tråde her på LDS kan du se at det brune stads er harpiks, der skal være der ifb. med afsaltningen.
Der er også en masse gode råd, om hvordan opvaskemaskinen skal se ud i forbindelse med vandindtag. Der er nok ikke den store forskel på de forskellige mærker.

susanne Mertz

Ph.d. = pensionist hele dagen 


Den lokale hvidevarer butik (som også har solgt os denne maskine) mente at de hul altid havde været der, og skulle være der, men han havde desværre ikke andet bud på hvad det kunne være galt... så bud på dette er naturligvis stadig meget velkomne..
Tjaeee.

Hvis hillet altid har været der... Så er der jo nok kun tilbage at ultralydssvejsningen er revnet mellem de to dele af plast enheden.
Hvis ikke du tør satse på at lime en plade over hullet..
Ja så er der vist kun udskiftning tilbage..
Det kan så være udskiftning ad delen, eller hele maskinen :-)

Det afhænger jo så af din pengepung og lyst til at satse :-)

MVH Njord

MVH Njord
Annonce
Jeg tænker bare om der er en årsag til at hullet er der... om det er en form for overløb eller lign..

En Ny del, koster kun 300,- så det er nu ikke det værste, der er blot 4-5 ugers leverings tid..

Jeg har overvejer at finde en plastskrue, skære gevind i hullet, og så tætne med tagrendelim, og så skrue skruen i... så vil jeg mener det ville kunne lukke hullet godt og grundigt..

Men jeg er blot i tvivl om det løser problemet, eller om problemet er andetsteds i maskinen, i form af en forstoppelse et sted, en defekt ventil eller lign.
At der er et "planlagt" hul er helt almindeligt.. ellers ville der jo være en luftlomme indvendigt i emnet.
Det vil kunne betyde at emnet revnede ved fx flytransport da der ellers ikke kunne tryk udlignes :-)

Så den del vil jeg ikke være gange for.. men om der kan være andre huller også... ja det ved jeg ikke.

PS har du checket med andre om de skulle have delen liggende på lager, fx Repart?

PS, jeg har intet med Repart at gøre, har kun handlet der nogle gange og er rigtig godt tilfred medd eres service og prisen har været OK for reservedelene.

MVH Njord

MVH Njord
njord..
Så det tror meste på at det simpelthen er en svejsning inde i emnet, der har åbnet op for en kanal indtil det her planlagte hul ?

Jeg har sendt en mail rundt til de foskellige jeg kan se der forhandler reservedele, og afventer svar på om de ligger inde med delen..

Men ellers prøver jeg at lime og se om det kan lykkedes...

Har du et foreslag til den bedst anvedelige lim til formålet ?
Enten en tagrende lim som du selv foreslår, eller en sekundlim.

Men sørg for at overfladen er ren og uden sæbe / olie osv...
Ellers binder limen ikke.

MVh Njord

MVH Njord
Lige en tilbagemelding..
Huset blev limet i går, og det gjorde maskinen tæt. Så nu har jeg bestilt et nyt "iltkammer" hos Cj Hvidevarerservice..
Så bliver det skiftet og maskinen bliver samlet igen..

Og mht. fjederklemmen, så er det rigtigt den sidder forkert, jeg havde demonteret det hele, og satte det så bare lige på for at tage et billed... Men godt set :-)

Mange mange tak for jeres hjælp..

Når maskinen er samlet og alt er 100% som det skal være skriver jeg det lige herinde..
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis