Spulepumpe føder ikke øverste spulearm

Bosch opvaskemaskine

Registrede at øverste spulearm ikke får tilført vand - roterer ikke - nederste arm virker ok.

Skilte samling ad - kan se at spulepumpe ikke "føder" begge udgange - kun nederste.

Hvad gør man?

Mente at enten virker spulepumpen eller også ikke virker den ikke.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
jeg kender ikke din maskine, men på min er der en fadvaskefunktion -som jeg ikke har noget at bruge til- men den slår den øverste spulearm fra. Det må på en eller anden måde kræve en ventil, der likker af for vandet til den.
Kunne det være det samme med din?

Jeg er ret sikker på, at det er spulepumpen der føder alle arme. Ellers vil jeg meget gerne vide, hvor fra de får vandet.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Der sidder normalt en 3 vejs ventil i bunden der skifte mellem armene og mængden af vand, det er sikkert den der ikke flytter mellem positionerne, har samme problem på vores nemlig, og er ikke et nemt fix, min lillebror er endda hvidevare reperatør, og har skiftet den en gang, men ville heller finde anden og reppe, frem for a skifte den ventil igen.

Øv, men tusind tak for svaret! Det lyder som et rigtigt godt bud. Jeg er ganske vist lidt overrasket over, at der overhovedet er en ventil der. Jeg troede egentlig, at begge spulearme altid drejede rundt.

Nuvel, hvis det er sådan en ventil, jeg skal have skiftet, kan du så genkende den på diagrammet her (vælg fanebladet "Reservedelsliste og diagrammer":

http://www.bosch-home.dk/store/spareparts/Opvaskemaskinefuldtintegrerbar/SGV47T03EU/17

Hmm.... Jo mere jeg tænker over det her, jo mindre sikker er jeg egentlig på, at den øverste arm aldrig drejer rundt.

Problemet er egentlig, at jeg ikke synes, at tingene i overetagen ikke blev ordentligt rene. Da jeg så et par gange åbnede lågen, mens maskinen kørte, og konstaterede, at øverste spulearm forblev i samme position hele tiden, så besluttede jeg mig for, at den nok aldrig kørte rundt... Men det kan jo ret beset godt være, at den faktisk fungerer efter hensigten, og det så er meningen, at den ikke altid skal dreje rundt.

Er der gode ideer til, hvordan jeg kan forvisse mig om, om den faktisk nogensinde drejer rundt? Hvis jeg lader maskinen køre en helt vask igennem uden at jeg åbner den, så er øverste spulearm ganske vist ikke i samme position, som da jeg startede den, men det kan jo lige så nemt være vandet fra den nederste spulearm, der har skubbet til den?
Der er ingen tvivl om, at den skal kører rundt. Hver gang.
Den drives rundt af rekylen fra det vand den spuler med, så hvis den ikke får vand kører den ikke rundt, og hvis den får vand, så kører den rundt, hvis den har fri bevægelighed hele vejen rundt.

Grunden til, at man kan lukke for den øverste spulearm er, at man kan køre "halv maskine" program, hvor den kun vasker i nederste kurv.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis