Vinduer hvor gummi listen har sluppet i bunden

Hvad kan man gøre når den gummiliste der er i bunden af vinduet, udmod aluprofilen, har sluppet og nærmest er faldet ned mellem vinduet og aluprofilen?

Skal hele vinduet skiftes, eller er det muligt bare at skifte den, og hvis så hvad hedder den og hvordan gør man?

Hej jeg hedder Denice og har arvet et hus i sverige, det er et lille træhus der trængertil en kærlig hånd.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nej blot du skifter tætnings listen, men du skal finde ud af hvem der har lavet vinduet så kan du også få de rigtige tætnings lister.
Du kan også prøve at lægge et billede her ind på siden, så er der sikkert en der ved noget
Man skal vel ikke finde nøjagtig de samme tætningslister. Det kommer vel an på hvor kræsen man er. Da jeg satte en ny på et af mine vinduer tog jeg da bare ned i stark og så på hvad de havde og valgte en i næsten samme mål. Den slutter tæt, og det tænker jeg at alle vil gøre, og det ser pænt ud.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Et quickfix er vel at trække gummilisten op (eller skubbe den ned). Rengøre noten med sprit og derefter fuge med silicone i en farve der passer til.

Hvis ikke glaslisterne i siden forhindrer det kan du formodentlig trække alubundlisten af i fm rengøring/omfugning da den formodentlig sidder fast i et par clips. Prøv at kigge op under den og se.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis