Vask/tørring af dyne

Jeg har sikkert ligesom så mange andre svedt ganske meget i disse sommernætter.
Nu har jeg så planer om at vaske min dyne og hovedpuder, for at bar få noget af min sved ud igen.

Jeg har forstået at skal bruge noget speciel "dun"sæbe for ikke at ødelægge dunene i dynen -Der står på vaskesedlen at dyne kan tåle det.

Men -jeg skal på rejsearbejde i næste uge og så fik jeg tanken om ikke jeg bare kunne komme dynen over nogen stolerygge og så vente med at tumble dyne til jeg kom hjem igen.

Er der nogen der har vise ord -og evt. erfaringerne angående dette ?

shortcut

Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville starte med at tumble den nogenlunde tør og så lade den hænge over stolene mens du er væk.
Hjemme igen kan den få en ny tur i tumbleren for lige at slå dunene helt løse.
Hvis du hænger den våd over stole ville jeg være bamnge for at dunene klumper.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Jeg spurgte en klog kone, som fortalte mig at jeg skulle vaske dynen i noget uldvaskemiddel og så løsne dunene så godt som jeg kunne.

Når jeg så kommer hjem igen skulle jeg ryste dynen godt og fordele dunene igen, så skulle den ged være barberet -dog med en noget bedre lugt :-D

Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
Jeg ville ikke ikke gøre det på den måde.. 

Jeg ville vaske dynen efter anvisningerne og så ellers i tørretumbleren med 2-3 tennisbolde.

Der ville den få lov at køre rundt indtil den er 100% tør.

Min erfaring er at dun klumper sammen og begynder at lugte råddent hvis den ikke bliver tørret helt.

Jeg ville helt bestemt ikke lade den hænge og lufttørre..

Mvh Mærsk

Det lyder godt nok som en større operation med sammenklumpet dun og så videre. Jeg har flere steder læst, at man bør vælge Kapok fremfor dun. Kapok er åbent skide godt for krop og sjæl, og min hustru har allerede købt det til børnene hos her.
Men ved I, om det også klasker sammen?


Ti tommelfingre, men gode ideer. 

Det er altid en god ide lige at tjekke syninger og dynen for huller før vask og centrifugering - siger det bare.   

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis