Låsen på mit Bosal anhænger træk er groet fast!!!!

Hej med jer.

Som LDS'er har man jo ofte brug for sin trailer... og derfor har mit træk ikke været afmonteret de senere år....

Det har så bevirket at låsen på mit ellers aftagelige Bosal træk er groet helt sammen!
Jeg prøver nu at blødgøre det og få det til at virke.. men det er ikke nemt, så gode råd efterlyses..


Som det ses kan nøglen ikke komme ret langt ind i låsecylinderen... der mangler vel 10-12mm før den er i bund...

Trækket er 6 år gammelt og fra Bosal.

Og hvorfoor nu alt det bøvl... jo det er ret enkelt da min bil er betinget godkendt til syn pga dette... De skal efter de nyeste ordninger checke om trækket kan afmonteres når det dækker over en del af nummerpladen.
Eller jeg skal flytte nummerplade og tilhørende lys... reelt ikke muligt!

Gode råd modtages med TAK :-)

MVH Njord

MVH Njord
Hej med jer. Som LDS'er har man jo ofte brug... Vis hele indlægget
27 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.
Du må have været uheldig at ramme en synsmand, der ikke kan skelne mellem væsentligt og uvæsentligt.
Vores er blevet godkendt med aftageligt træk på to forskellige steder uden nogen har prøvet at få det af. Det går så heller ikke op over nr.pladen.

mvh

 varmetossen

Hej Klaus.

Det er netop kernen.. mit går op foran nummerpladen... det har en centerhøjde på kuglen på ca 42 cm.
Og så vidt jeg husker er det noget med at kugle centeret skal ligge mellem 35 og 42 cm.
Den nuværende højde passer rigtig godt til min boogie trailer :-) Så vil helst ikke ligge den helt ned på 35 cm...

MVH Njord

MVH Njord
Var lige på det lokale bibliotek for at bestille en værkstedshåndbog, så man ved hvordan bagkofangeren afmonteres....

Og u er det så ellers bare at vente til mandag hvor jeg forhåbentligt kan få lidt afklaringer omkring hvilken type træk jeg må anvende.. selv om jeg ike er ret meget i tvivl om den eneste virkelig lovlige løsning er det aftagelige...

MVH Njord

MVH Njord
 selv om jeg ike er ret meget i tvivl om den eneste virkelig lovlige løsning er det aftagelige...

MVH Njord

Jeg vil gerne vædde et par gode, kolde på, at du må IKKE have kuglen op foran nummerpladen! 

Med venlig hilsen
ktm

 

Må hellere følge lidt op på sagen omkring min trækkrog!

Har skrevet med flere i aftes og her til morgen...

Bosal er vendt tilbage og har dødsdømt mit træk som det er nu!

Der kommer lidt modstridende oplysninger omkring det lovlige i et fast træk.. En siger det er helt lovligt, men vil dog ikke afholde omkostningen ved at skifte til et aftageligt hvis den kasseres!
En anden siger at det kun er den aftagelige der er lovlig... på trods af at firmaet leverer både faste og aftagelige træk til en Corsa D model!!

Så mit valg blev det aftagelige.. hellere være sikker end skulle bøvle igen.
Jeg har korresponderet med en tysk virksomhed der sælger tre modeller af aftagelige træk...
Den billigste havde de dog ikke mere!!! Men den skulle være identisk med den næst billigste der blot bliver fremstillet hos en anden producent.
Så det blev altså en aftagelig udgave der leveres fra Tyskland i løbet af ugen.. og med en pris på knap 1500,- incl fragten.

Så nu venter jeg blot på den leveres og reperationshåndbogen ankommer på biblioteket :-)

MVH Njord

MVH Njord
Annonce
Skulle du sikre dig, at der er typeplade/ -skilt på det nye træk? formentlig et TÛV nr. og godkendt vægt

Med venlig hilsen
ktm

 

Hej
Vil blot lige huske dig på at du  IKKE  selv må montere dit træk (heller ikke selv om der sidder et på bilen)
Trækket skal monteres af et værksted der har et CVR nummer og bilen skal fremstilles til syn efter monteringen !
Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
Naarrhh, Polobjørn, det er jeg nu ikke helt sikker på. Sådan vil branchen gerne have, at det skulle være, og der har været tiltag til en sådan lovændring.
Forslaget kom i høring og blev afvist. Fstyr har så siden lavet nogle forblommede skriblerier om det.
Jeg lavede for nogle få år siden, selv, et træktøj til min Mustang og fik det godkendt til 1500 kg.

Man kan som privatist ikke selv anmelde det, uden at stille til syn med det. Det er deri forskellen ligger. Værksteder kan på ret nye biler montere et standardtræk og anmelde det uden syn.

Med venlig hilsen
ktm

 

hi hi hi det kan man kun lære af det er jo lidt sent at komme med smørelsen kunne du ikke ha varmet det lidt

PEK

 

Hej PEK,

Nej det er der ikke plads til.. der er kun ganske lidt plads mellem bagagerummet i den en retning og så plastkofangeren den anden retning...
Så varme der kunne have haft en løsnende effekt ville også have smeltet bagkofageren, og den dækker en meget stor del af bagenden af bilen :-)
Plus at den rustbeskyttelse der er givet da jeg købte bilen sikkert også ville brænde....

MVH Njord.

MVH Njord
Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis