For lav hastighed på internettet.

I forbindelse med lidt ændringer af bredbånds- og telefoni abonnementer har min udbyder lavet en klummerstreg. Min hastighed er sat ned til 0,28 Mbit. Det havde været imponerende for 15 år siden, men hold op, hvor er det sløvt efter dagens standard.
Fejlen blev konstateret fredag aften og efter et opkald til supporten blev fejlen også lokaliseret. Problemet er, at de der kan rette fejlen holder weekend, så det er weekend med meget langsom forbindelse til omverdenen.

Så glæder jeg mig over at have TV via antenne og sider som LDS, som ikke kræver så meget båndbredde.
Øv, hvor er man blevet små-afhængig af det pokkers internet.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg kan slet ikke have ondt af dig, jeg har jo prøvet det der var værre, ingen internet adgang i hele tre uger, se det er hårdt
Åhhhh, som om det er noget.      Nej, i gamle dage havde man da slet ikke internet. 

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Skrevet af Håndværkeren på 13 jul 2014 23:44
Jeg kan slet ikke have ondt af dig, jeg har jo prøvet det der var værre, ingen internet adgang i hele tre uger, se det er hårdt
Havde det været mig, der var ramt af lynet og mistet min kablede netforbindelse, så havde jeg fluks skaffet mig noget mobilbredbånd -som jeg i øvrigt har til når jeg er på farten.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Ja, jeg kan sågar huske da jeg skiftede fra en 56 kBit modemforbindelse til ISDN - 128 kBit - se det rykkede med 2 telefonlinier samtidigt - og telefonen var blokeret.

Da jeg fornyligt fik fibernet i sommerhuset var det mindste jeg kunne få 20/20 MBit til internet - det rykker så en anelse mere......... - selvom det er i den lave ende når vi snakker fiber. Fiberen bærer så også mine TV-kanaler - men ikke indeholdt i de 20/20 - det er rent internet.





Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Skrevet af Chr. på 14 jul 2014 00:20

Havde det været mig, der var ramt af lynet og mistet min kablede netforbindelse, så havde jeg fluks skaffet mig noget mobilbredbånd -som jeg i øvrigt har til når jeg er på farten.



Chr.
Jeg har aldrig fået undersøgt hvad sådan en mobil internet forbindelse koster, og det mobil teleselskab jeg har nu tilbyder ikke den slags. Det vil sikkert også kræve at jeg fik en ny tlf. ?



Annonce
Skrevet af Nitter på 14 jul 2014 00:03



Åhhhh, som om det er noget.      Nej, i gamle dage havde man da slet ikke internet. 

Er det helt tilbage fra da vi skrev til hinanden eller sendte en brevdue  I dag er det så dyrt at sende et brev at man tager sig til hovedet.

Noget helt andet er at prisforskellen på nettet er forbavsende lille hos mig, jeg har en 40 / 40 Mbit. forbindelse incl. telefon for 398,00 om måneden, en 20 / 20 koster 369,00 så vidt jeg lige husker



Jeg har nu heller ikke en formidabel net forbindelse (medarbejder bredbånd) det bedste TDC kan levere her på Bø-landet er 8/1 mb, men der betales skam da for en 20/2, (med den spidsfindige klausul, at der kun leveres højst mulige hastighed som forbindelsen kan præstere) 

Så har jeg en bærbar arbejdes pc, med simkort/netadgang, og arbejdstelefon som der er fri netadgang på,  samt  mulighed for at lave et trådløst wifi spot.

Så det skal da være svært uheldigt hvis det hele går død

Som i kan se tog jeg hele pakken, når der nu alligevel skal betales multimedieskat.

Ak ja. Vi bor trods alt i indkandtsdanmark, men i et tyndbefolket område, så her sniger hastigheden sig op på svimlende 4/0,7MBit, når der er medvind på kablet.
Da man i sin tid lagde kablet til vores hus, valgte man at gå en helt anden vej end naboen, der har 10MBit og der er 150m imellem os.
Det har vi nu lært at leve med, men diverse streaming kan man ikke og TDC er ikke til at hugge eller stikke i om at opsætte en fremskudt central.
og 3G er endnu ikke kommet derud. Jeg kan i den ene ende af haven få 3G frem på mobilen.

Ansporet at CHR,' indlæg.

Har jeg lige haft fat på TDC, som ville undersøge muligheden for at ligge linjen om så den bliver hurtigere.

Det ville for øvrigt ikke koste noget, hvis muligheden var der....

Dog kunne jeg ikke som privat person bestille, men har nu pudset vores It mand på TDC

Det ville for øvrigt ikke koste noget, hvis muligheden var der....

Det er blevet mandag over middag og jeg har fået rettet fejlen, så nu spiller det igen. 10,3 Mbit ned og 0,85 op siger internet speedtesten. Det dækker fint til mit behov. Pris 200 kr pr måned.

@Håndværkeren:
Jeg har et sim-kort med 5 GB data. Det koster 50 kr om måneden (er opsagt da jeg har fået det med i min telefon-pakke, men det er en anden sag). Det kører via en USB-dims, som sættes i computeren. Jeg kan ikke huske hvad hastigheden på det er -vistnok 8 Mbit. Det rækker langt til det behov jeg har, når jeg er på havet og ikke ser Youtube mm men primært læser avisen og LDS.

Det er i øvrigt skandaløst, at men ikke sammen med licenserne til at lave internet stiller krav om at der er ordentlig dækning i vandkantsdanmark, om ikke andet så via mobilt bredbåd til en fair pris.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis