Ford C-Max. Lækage på ladeluften

Min kammerats C-max turbo diesel har fået en sjov turbolyd, foruden manglende trækkraft og stor røgudvikling og brændstoftørstig.
Diagnosen er stillet. Det er en slange etc på ladeluftsiden der er røget af. Jeg har oplevet der på en anden bil tidligere, og lyden er umiskendelig at al ladeluften blæses af. Jeg gætter på, at det er et spændebånd, der er røget af og sammen med det slangen. Og her kommer så det store spørgsmål.
Hvor i hulan skal man lede i det tætpakkede maskinrum for at finde de mest sandsynlige steder?
Er der en der har et godt bud på, hvor man skal starte med at søge, eller skal man bare pille dækplader mm af og følge luftvejene?

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Et sted at starte er lige efter turboen og lige inde og intercooler en.. Her er trykket størst :-)
Hej.
Dette er blot en kommentar. Jeg er holdt op med at lave biler for vennerne udover bremser og udstødning og sådan noget. Når man åbner hjelmen og ser ned på en sort samsonitekuffert hvor der stikker en gul pind op et sted er det problemer hvis der er problemer.
Det sidste jeg udførte var at skifte generator på en Seat 1.9 turbodiesel med aircon.
Det tog mig 8 timer
Så havde jeg fået nok.

mvh

 varmetossen

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis