Store sten til sti

Hejsa

Jeg vil rigtig gerne have lavet en stil i mit kolonihavehus hen ala der er på disse billeder:

Gangsti
Gangsti 1
Gangsti 2

Hvilke sten er det jeg skal bruge, og er det nogle man kan finde et sted, eller skal man ud og spendere en masse penge på det? Jeg overvejede at liget noget sort stenmel imellem fliserne. Er det en dum ide?

Mvh Mads
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tjah, der er vel egentlig naturlige toppede brosten, altså naturlige ikke tilhuggede sten. 
Har du en grusgrav med sten i nærheden, hvor du selv kan vælge ud af de der har den rette størrelse og en tilpas flad side, så er det nok en af de økonomisk fordelagtige muligheder. Men ellers er der måske en i nærheden, der skal have noget brolægning taget op ? link

Skal du at købe en "sækfuld" skal du nok søge på pigsten, men der kan du ikke forvente af der er en decideret flad side. Den må du så selv slide over de næste par hundrede år :-)
De sten du skal bruge hedder pigsten. Det er natursten/marksten i en størrelse fra tennisbolt til fodbolt.

Hvis du googler pigstensbelægning kommer der mange gode billeder og forslag til hvordan du griber projektet an klik her (hi hi de har stavet dem med K )

De kan købes mange steder, men det billigste er nok at tage ud på landet og finde en landmand der har marker, de har næsten altid en dynge liggende af forskellige marksten som du kan få lov til at rode i, eventuelt for et par gode flasker vin eller spiritus.

Men vær opmærksom på at du skal bruge mange sten.. rigtigt mange sten, for det er ikke altid de "bare passer sammen" når du skal lægge dem. Du kan eventuelt også lægge dem sammen med fliser (et af dine billeder kunne godt være fliser, eller hugget granit) men vær forberedt på at det er et kæmpe arbejde, men sindsygt flot.     
  

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Hej..
Ja tag ud og snak med en større landmand i dit område, det værste er bare omkring århus er der knap så mange sten.. Skal du finde dem i langt større mængder skal du til fyn, nordfyn er et rigtig godt bud. Men for et par flasker vin kan du nå langt, regn dog med du skal bruge rigtig mange sten og at projekten hurtigt kan tage lang tid for at finde de rette sten.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis