Solcelledrevet vandfald/springvand

Hej

Vi kunne godt tænke os et lille vandløb/evt. med et springvand.. men der er for langt til El... har kigget på nogle "billigløsninger" der jo enten ligner "crap" eller ikke er så billige... er der nogle kvikke hoveder her, der har en god ide / et sted de kan anbefale?

Der skal være en løftehøjde (hvis det blot er et vandløb) på ca. 1,2 meter

jeg kan grave en tank ind, så den bliver rimelig frostsikker - men det kan nok ikke køre om vinteren alligevel?

Håber på nogle gode forslag ;-)  nu er det jo sommerferie, så haven skal nusses om (og fuglene vil hellere have rindende vand, end at jeg glemmer at fylde fuglebadet :-()

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej Have Pige

Jeg har selv puslet med noget lignende engang, og blev noget overrasket over hvor meget vand sådan en lille bæk skal have for bare at se rimelig ud. Min var 30 cm. bred og havde et fald på 1 cm pr. m. der skulle mindst 1000 liter til i timen, så det skulle en større pumpe til end hvad et solcelle anlæg af rimelig størrelse kan produksere.

Desuden er der en høj fordampning af vandet på lune sommer dage, så du skal have sådan en ventil som der bla. sidder i et toilet i en vandtank så der automatisk påfyldes vand. 

Men bare tanken om rindende vand i haven er rigtig god.

Hej Garden...

ikke problemer du skal blot bygge et vandfald som dette...
http://www.youtube.com/watch?v=UUNW_i8Ubxg
@BTA - send lige byggevejledning. :-)
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Skrevet af GardenGirl på 09 jul 2014 21:41

Ok - tak - jeg har en 1000L tank... som nok kan graves ned.. Og så må jeg nok overgive mig.. og købe nogle fine Solceller og en god pumpe
Og ved du at du faktisk kan købe sådan en dug der kan illudere en bæk med småsten i bunden, jeg kan ikke lige huske hvor jeg så den men det virkede smartere end at skulle cementere en rende igennem haven for at vandet i " bækken " ikke bare forsvinder ned i jorden.



Annonce
Jo, jo - det ved jeg.. men har andre planer desangående.. (det er jo den lille, og sjove del....) det er solcelledrift og pumpe, jeg har problemer med..
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Ja ja så må du ind på en side der hedder kerychip.dk Der har de fine 12 og 24 v. anlæg med alt tilbehør i en pakke. Og det er faktisk rigtigt rimelige priser de har.
Nu har jeg købt pumpe/solcelle-fog diverse.... - ved Conrad Electronic.. det ser ud til at virke rigtig godt (det er ej heller rigtig billigt)! men.. så havde jeg en masse tanker om - hvordan det skulle laves. med rislende vand og andet.. bestilte nogle "billige" springvandssten ved Moreland.. æv det er træls... 4 ud af 5 er trælse.... håber de tager det seriøst i morgen (jeg ringende tidligere i dag - og skulle sende billeder tilbage)
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Send du heller hele sendingen tilbage, og køb mindre men kvalitet.

Som jeg så ofte har skrevet her på LDS.
Køb billigt og græd mange gange, køb kvalitet og græd en gang.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis