Hjemmelavet HiFi-møbel ala Unnu

Hej

Jeg har haft kigget efter et tv-bord i stil med Unnu 231, men de er enten ikke dybe nok til min forstærker (Onkyo TX-NR809) eller også er de vanvittigt dyre. Derfor har jeg planer om at bygge et selv.

Jeg har tænkt mig at bruge Unnu 231 som model, dvs. det skal være væghængt, med stoflåger og i en hvid finish, jeg tænker ikke højglans. Regner med at bruge 22mm MDF til at lave det, og er bl.a. i tvivl om man skal få en autolakerer til at male det eller man selv kan ordne det.

Jeg har kigget nettet igennem efter lignende projekter, og der er en del af dem, de er blot meget gamle og uden så meget info om slutresultatet.

Er der nogen herinde der har input til hvordan man laver sådan et møbel eller evt. selv har været i gang?

På forhånd tak

- Jens


4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Fedt projekt! Glæder mig til at følge dit arbejde (håber du vil smide nogle billeder ind her engang imellem).

PS: Der var nogle problemer med billedet i dit indlæg - det fyldte alt for meget i bredden. Jeg har rettet det, så indlægget er læsbart.

Mvh. AllanE
Hej.
Min personlige og farvede mening er, at jeg aldrig ville det materiale til møbelkonstruktion.
Ihvertfald skal bagvæggen være noget stabilt der kan bære noget, f.eks. krydsfiner eller osb.
Det kan da også være et brædt er monteres indvendigt, hvis du insisterer på mdf.
Krydsfiner er det nemmeste at få en god finish på, hvid du går med på ideen.

mvh

 varmetossen

http://www.notcot.org/post/39954/We-know-the-famous-Random-by-MDF-Italia-here-we-come-Ra/

Jeg ville overhovedet ikke ha nogen problemer med at bygge i mdf og det har en af de stor design firmaer tilsyneladende ikke (MDF italia). Jeg byggede en kopi af en af deres designs i min gamle lejlighed i netop MDF plade og det holdte ganske fantastisk:-) Jeg hang det op at lave en bagbeklædning 22 mm inde i møblet, så jeg kunne hænge det op på en skjult liste savet i 45 grader. En liste savet i 45 grader på væggen og liste savet i 45 grader monteret 22 mm inde i møblet, så kunne det bare løftes op og så var det på plads. møblet var ala det som jeg har linket til i starten




Prøv at læse denne tråd igennem,Klik her 
Her er en mand der stort set var ude i det samme som dig, og lavede efter min mening et genialt stykke LDS arbejde.
   

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også