Tynde pydseledere - ideer?

Hej.

Jeg står overfor at skulle pudse indervægge i første omgang i et enkelt rum i mit hus. Det drejer sig om indervægge i leca, som før vi købte huset har fået et tyndt lag puds og maling, således at fuger ses igennem.

Væggene skal pudses op i et lag gipspuds ca. 5mm og herefter et tyndt lag multipuds.
Jeg har før arbejdet lidt med gipspuds, og jeg synes det er både et spændende materiale og til at arbejde med. Det kunne være sjovt, om metoden med at afslutte med multipuds kunne give et pudset look, når jeg er færdig.

Jeg synes, jeg har styr på det meste - jeg kan dog ikke finde ud af, hvad jeg skal lave pudseledere af. Væggen er jo ikke fuldstændig glat, så vælger jeg en 5mm træliste, så vil den bøje sig ind til væggen, vil jeg tro. Det samme gælder masonitplade og lignende.

Gode ideer til, hvad jeg kunne anvende?

Tak.


4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hejsa

Jeg aner ikke hvilke pudseledere du skal bruge
Men syntes det lyder som et vildt stort stykke arbejde, er der en grund til du ikke bare fuldspartler væggene og giver dem en gang vandskuringsmaling?

Mvh
Martin

www.malermester-hansen.dk
Hej.

Ja. Dels vurderer jeg, at der skal meget spartelmasse til, da de synlige fuger og niveauforskelle skal fyldes op og rettes ud. Samtidig tror jeg faktisk, at det for mit vedkommende både vil gå hurtigere og blive pænere (mere lige) på den anden led. Gipspudsen kan trækkes på i et lag og det samme med multipudsen - og der skal ikke slibes, selvom det selvfølgelig kan gøres hurtigt med en girafsliber.

Tak for interessen. Tanken har strejfet mig, iøvrigt.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Du kan lave ca 5 cm brede pudsede striber fra gulv til loft, pr måske 1,5 til 2 meter, afrettet i lod med et langt pudsebrædt.
Herefter bruges de til pudseledere.

Venlig hilsen
Knud
Ok.

Det havde jeg ikke lige tænkt over, selvom det jo er en gængs metode.
Den eneste ulempe er, at man så "flytter" noget af usikkerheden over på tykkelsen af pudslaget.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også