røgvender

Hej
Det er ikke fordi jeg er plaget af røg i køkkenet fra brændeovnen ret tit men nogle gange er der ikke træk i ovnen når der blæser meget så når jeg læser de forskellige tråde om problemet kan man blive i tvil om hvad den bedste løsning vil være at sætte på stålskorstenen (og den billigste) kan man selv lave en hætte ???
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen til!

Jeg tror du har 2 problemer.
Den med røg i køkkenet under optænding, skyldes formentlig stillestående kold luft inde i skorstenen, du lige skal have jaget ud. Er det rigtig slemt, kan en stykke avis vædet i sprit, hurtigt afhjælpe problemet.
Er det i blæsevejr, fra en bestemt retning, er det nedslag i skorstenen. Et tilsvarende problem klarede jeg ved at lægge et flækket 8" kloakrør hen over åbningen, så vinden ikke har direkte adgang ned i skorstenen.

Med venlig hilsen
ktm

 

Der skal være luftventiler så der kan komme luft ind i huset , til at erstatte den luft der suges ind i ovnen , undgå brug af emhætte og ventilatorer under optændningen , hvis skorstenen er fyldt med kold luft , så kan det være svært ,varm skorstenen op med et par sammenkrøllede aviser og med døren på klem , spritten ville jeg ikke bruge.

   elektriker fra jævnstrømmens tid
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis