Byggematerialer udlandet

Hej LDS'ere

Vi er igang med at total renover hus. Og har i den forbindelse fået tilbud på bygge materialer fra tømmerehandel. Men jeg har hørt meget om folk der har købt materialer i udlandet og sparet mange penge. Rent matriale mæssigt er det alt vi skal bruge. El, VVS, forskalling, døre, vinduer ja alt bortsetfra tag og mursten. Der er vi færdige.
Er der nogle af jer der har prøvet det? Og evt hvor har i købt henne?

Hilsen Simon
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Husk lige der er noget der hedder TOLD i dette land, så det er ikke sikkert at der er penge at spare, når først staten har været inde over 

Det næste er reklamation... tror du de lige kommer og bytter en defekt vare ? husk at købeloven, jo kun gælder i danmark

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Tja, der er vist noget der kunne tyde på at PinkHenrik endnu ikke har opdaget, at ønskerne i Pink Floyd's The Wall faktisk er gået i  opfyldelse.   Der er nemlig ikke noget der hedder told inden for EU. 

Det er rigtigt der kan spares rigtig mange penge ved at købe i eks. Tyskland. Noget som eksv. plasticvare (kloakrør og tagrenner) er meget billigere. Du kan også finde mange andre eksempler via google.

Det er i øvrigt heller ikke sikkert at alle tekniske anlæg kan køre med samme tryk som i DK, det gælder eks. noget med gas. Og ret beset må du heller ikke installerer en Tysk vandhane da den derved ikke er VA godkendt i DK.

Det kan vist godt blive lidt indviklet hvis man skal følge regler til punkt og prikke. Men som privat person kan man normalt være ligeglad, da der formodentelig ikke er nogle der opdager noget hvis man holder sig til de samme varer der er kendt i lille DK.

Medgiver Pink, du ikke kan regne med de samme garentier som her i DK. 

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Arh jeg var nu godt klar over det med tolden, men der er jo mange af de der "kina" sider (el, vvs) som skriver fint på dansk, men varene bliver leveret fra fjernøsten, og de "glemmer" lige at fortælle om tolden på deres hjemme side, så en vandhane kan se billig ud, men når skattefar har været inde over så kunne du lige så godt have købt den herhjemme. 

Jeg bor tæt ved grænsen til Tyskland og får ugentligt reklamer fra tyske byggemarkeder. Ja, der er penge at spare, men det kræver at du selv kører ned og henter stumperne, for de leverer ikke i Danmark (og jeg er ikke sikker på man kan sende en 3x34 ned og hente stumper)  

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Jeg må medgive jer i at, det med returret måske ikke er det nemmeste. Men det jeg skal bruge er Gips, træ, isolering, døre, gulve osv. det tænker jeg, ikke der kan være så mange problemer med. Men det med rør osv. skal jeg lige huske på
Men kender i nogle steder? hjemmesider eller andet?
Hvad med at prøve: http://byggevarepriser.com/
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis