Hvilken farvekode har mine Velfac-vinduer?

Hej,

Jeg skal ha' pletmalet mine indvendige vindueskarme. Det er træ-alu fra Velfac. Jeg ringede til Velfac for noget tid siden for at høre om de kører med en standardfarve. Svaret lød at det nok var RAL 9010. Det er det ikke! Har netop sat en farveprøve her til aften. Vinduerne er ca. 10 år gamle. Farven er lidt mere beige end 9010, lidt som vaniliecreme. Nogen der har et bud på hvad farve det kan være, forudsat at det er en udbredt Velfac farve?

Mvh. Lars

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du blot vil pletmale er du ude på en mission umulig da dine vinduer er 10 år gamle er jeg 100%overbevist om at d originale farve har ændret sig på grund af bl?a. Lys, os fra madlavning og mange andre faktorer hvis de skal "fuldmales" indvendigt kan du jo blot vælge den nuance som du kan lide og male dem i den farve....
ja men stadig vil det ikke være UMULIGT at ramme en 10 år gammel farve så det ikke kan ses ved at pletmale ..... det vil komme til at ligne noget "juks" den korrekte og pæneste løsning er at male hele vinduet indvendigt :-)
Charlotte, 9001 er faktisk et ret godt bud. Det er i hvert fald et forsøg værd.

Det er et vindue i stuen. Der er fire andre vinduer. Jeg vil rigtigt gerne slippe for at skulle male alle vinduerne så de ser ens ud. Det er da rigtigt at farven sagtens kan ha' skiftet nuance over årene. Men jeg lægger gerne lidt kræfter i at prøve at finde den rigtige farve. Iøvrigt er de aldrig malet før, og jeg kan ikke opnå samme flotte finish som fabriksmalingen som jo er helt uden penselstrøg, så jeg maler gerne så lidt som muligt.

Tak for svarene 
Når jeg finder den farve der passer bedst maler jeg nok hele det ene vindue, fordi mfrost har jo ret - det kan ikke undgås at man vil kunne se overgangen imellem ny og gammel, især ikke når det gamle er den sprøjtemalede fabriksmaling.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Har netop hentet en bøtte 9001. Det er præcis den farve! Tak Charlotte :-)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også