vindspejl på båd?

hej, jeg skal havet lavet et vind spejl på min lille 14 fods båd. Den er ikke født med det og der er ikke noget på den pt, hvordan laver man det, jeg mangler som sagt profiler og glasset.

Noger erfaringer?

tak på forhånd
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Prøv at sætte et billede ind af båden, så er det nemmere at råde dig.

hvordan kunne du tænke dig at dit kommende vindspejl skulle se ud? prøv at find et billede?

Det nemmeste ville være at få et bukket i polykarbonat (lexan) så kan du slippe for stivere og spodser.

Polycarbonat kan klippes & bukke kold, hvis du har adgang til plade-saks/bukker.

Lav en model i pap, det er det nemmeste, så er du sikker på at ramme i første hug.

måske noget ala det her hvis det skal være af et stykke, tænker det er nemmeste at forme det i et stykke så der ikke kommer for mange lister på, eller hvad siger i?

Annonce
jeg har desværre hverken bukker eller saks...

ved i om der er nogen der udføre sådan et stykke arbejde, evt en klarmester?

Det kan også bukkes , og spænder nogle stykker træ på hver side af bukket, hvis man varmer forsigtigt, med varmepistol

Men polycarbonat er jo ikke helt billig, så det vil jo være ærgerligt at få lavet noget juks.

Du kan sagtens finde et firma der kan lave det, men det bliver nok rimeligt dyrt.

 www.plexifix.dk/diverse.htm

Som du selv er inde på, kan det jo også laves med sprosser, nok en nemmere gør det selv løsning.

Så en hvor det var lavet sprosser i træ, som så var malet/bejdset sort, det så da rimeligt fornuftigt ud...

det billede du henviser til er bare bøjet polycarbonat som Jens også er inde på. Det er forholdsvis enkelt. Din båd har jo i forvejen en konsol i form af den ramme hvor din nuværende vindskærm sidder. Jeg ville nok bygge videre på denne ramme og lave et vindspejls ramme i træ som monteres på din nuværende ramme på båden. Samme manøvre skal jeg i øvrigt selv igang med på min båd når tide byder sig, jeg smed nemlig mit gamle vindspejl a h til sidste år!:-)
har du noget billede af der kan hjælpe mig lidt på vej af hvad du mener?
Skrevet af je__ns på 30 jun 2014 08:49

Det kan også bukkes , og spænder nogle stykker træ på hver side af bukket, hvis man varmer forsigtigt, med varmepistol

Men polycarbonat er jo ikke helt billig, så det vil jo være ærgerligt at få lavet noget juks.

Du kan sagtens finde et firma der kan lave det, men det bliver nok rimeligt dyrt.

 www.plexifix.dk/diverse.htm

Som du selv er inde på, kan det jo også laves med sprosser, nok en nemmere gør det selv løsning.

Så en hvor det var lavet sprosser i træ, som så var malet/bejdset sort, det så da rimeligt fornuftigt ud...

har du et eksempelt på det i et billede, jeg har lidt svært ved at se det i hovdet



Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også