Efterisolering udefra?

Hej,







Vi bor i et 1½plans hus med hanebåndsspær i 150x150mm.



Mit tag står nu foran en tagudskiftning og i den forbindelse skal jeg leve op til BR10's krav mht til gældende regler omkring isolering.



Jeg har påtænkt at montere et ekstra spærtræ 45x95 oven på de eksisterende lægter og så ellers isolere imellem de eksisterende lægter med 45mm mineraluld og bagefter ovenpå lægterne mellem de nye bjælkespær med 70mm mineraluld.



Så jeg samlet når en isolerings tykkelse på 305mm (70+45+145+45)



Påforings bjælken skal fastgøres med vinkler eller sømplader ned i de eksisterende spær som måler de 150x150.



Alt det overnævnte forudsætter selvfølgelig at de eksisterende lægter er i en stand, som gør dem egnet til at agere aflægnings last for de nye spær.



Er klar over at man normalt piller de gamle lægter af og derefter sætter spærbjælker på siden af de eksisterende spær, for at opnår den ønskede isolerings tykkelse.



Men er der nogen der har erfaringer med løsningen direkte oven på de gamle lægter?                                                                                                                                                                                                                                 
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ingen der har lidt bud på overstående? :-)
Ja ja klap lige hesten, du har kun lige været på i knapt et døgn ! Og lige i øjeblikket er det ferie tid for mange af brugerne her på LDS. Så du må væbne dig med tålmodighed.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis