Ståltag der knirker


Hej,

Vi har købt et hus med ståltag. Når vi er inde i huset kommer der knirkelyde om specielt morgen og om eftermiddagen...

Det er bekymrende og irriterende at hører på. Mit spørgsmål er:

Skal vi bare leve med det, eller er der forslag til løsning så det ikke kan høres indvendigt.

Mvh Per

PS: huset er fra 1966 og er pt. Isoleret med 190 mm på ubeboet loft. Vi planlægger at isolere med 95 mm mere...
Per Nielsen, Viborg (15-06-2014)
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvis pladerne er i fuld længde, så kan du ikke undgå knagerierne, det er når stålet udvider og trækker sig sammen pga. temperaturforskel.

Eks. Decra ståltag, som er små plader, knager og knirker ikke.

Jeg har sort decra tag på huset.

Jeg har kun de omtaltet lydet om sommeren. hvies det har være en 25-35grader og så om aften når den er blevet kolder er den er lige som om hele taget trækker sig sammen på en gang. den så giver det en helt masse små dunk lyder over hele taget. noget der vare 2-3sek.

Men hvis det er plader i fuld længe knager de helt vilde. og der er nok ikke andet løsning end at ligge andet tag på.
Jeg har rød Decra, jeg høre aldrig lyde fra taget, men det er også et gammelt eternit tag under.

Velkommen til L D S.

Har kulsort Decra tag på mit hus, nu efterhånden på 8. år har aldrig hørt en lyd fra det. har undertag  en (spec. dug) så ikke så meget som et gram fygesne på loftet, trygt og godt.


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis