At lægge trægulv på altanen

Hej alle.

Jeg undskylder på forhånd min manglene viden inden for håndværkerfaget, men jeg ønsker at blive bedre.

Jeg har tænkt mig at lægge ud med at få lavet mit eget trægulv på min altan. Det er en mindre kvadradisk altan. 

Min problemstilling er, at altanen hælder meget og den er på ingen måde plan. Jeg ønsker at gulvet er vandret, så jeg kan lave en bænk efterfølgene som også kan fungerer som kaninbur(ja, lidt kreativ er man vel). Jeg går ud fra at jeg skal have lavet en slags skelet som underlag, som jeg efterfølgene kan sætte mine brædder fast til.

Mit spørgsmål går så på: Hvordan laver jeg smartest mit skelet, så det ender med at være vandret, på min hældene altan? Alle gode tips bliver taget i mod med kyshånd. Også hvis det er en helt anden smartere løsning.

På forhånd mange tak, jeg håber på en masse gode svar :-)

Hjælp - jeg er nybegynder
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Velkommen til L D S

Du behøver ikke at undskylde, ingen ved alt tror jeg da.

Du tar' om du har et vatterpas og lægger nogle lægter modsat gulvets længderetning, med vatterpasset laves en linje på de lægter som skal danne "bunden" for dit gulv.

Når du har gjort det saves/skæres det overflødige væk, og så har du, eller bør du ha' en/nogle revler som er vandrette til at skrue gulvet i.

Håber du forstår meningen.


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis