Hvordan griber vi bedst renoveringen an?

Hej alle sammen,



Nu er vi endelig flyttet ind og er ved at skulle til at gå i gang med renoveringen af vores parcelhus.

Vi har et godt overblik over hvad vi skal have lavet men vi savner lidt input til hvordan vi griber det bedst an - det er så her i kommer ind i billedet



Vores første plan var at lave vores datters værelse først. Vi ville pille gulvtæppet af, rive indbygningsskabet ned, fjerne tapet, rive træloft+gipsloft ned. Derefter ville vi sætte nyt hvidt træloft op, føre noget mere strøm der ind (pt. er der kun 1 kontakt ), fuldspartle og filt på væggene, ligge trægulv (raw fra stark) og så slutte af med nye karme/paneler mv.



Sådan havde vi egentlig tænkt os at arbejde os igennem huset men nu er det så vi er kommet lidt i tvivl.

Vi skal på et tidspunkt have skiftet alle døre og vinduer i huset. Ydermere så sidder vores vinduer pt. 80 cm over gulvet hvilket jo bliver et problem i forhold til at vi også skal lave køkken og dermed kommer køkkenet jo til at blive højere end vindueskarmen hvilket vil se fjollet ud.



Derfor snakker vi om at vi skal skifte et vindue af gangen efterhånden som vi arbejder os igennem huset for så at mure op rundt om vinduet så det kan komme op i en bedre højde der bedre harmonerer med køkkenet vi også skal skifte på et tidspunkt?



Vi skal alligevel - når vi har bygget til i løbet af de næste par år - have hele huset filset da vi ikke synes det bliver pænt med nye mursten op til de gamle 68'er mursten.

Derfor vil det selvfølgelig nok ikke blive den pæneste løsning med en reparation under vinduerne men vi tænker at i sidste ende vil man jo ikke kunne se det.



Men det store spørgsmål er jo hvordan i ville gribe det an?

Kom endelig med gode input. Vi skal ikke installere gulvvarme eller lignende så det er "bare" lige ud af landevejen


Mange hilsner
Louise

Mor til Amalie, Ida, Victor & Maja i maven
Vanvittigt glad kommende husejer til 146m2 villa :0
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tillykke med det nye hus.
Jeg har ikke så meget at sige om selve rækkefølgen af renoveringen, men hvis i lige er flyttet ind/eller skal til det, så vil jeg slå koldt vand i blodet og bo der et stykke tid inden i går i gang med noget større renovering. Man når at ændre mening mange gange og det det virker som en god ide første dag, kan man fortryde om et år og så er tid og penge spildt.
Når man får sin dagligdag i huset finder man ud af hvad der vil være smart at lave, så lige her og nu vil jeg nøjes med småting såsom lidt maling.
I skal også huske at når i laver større ændringer skal i overholde det gældende bygningsregelment.
I bør også overveje om i vil lappe ovenpå det eksisterende eller om det kan svare sig at rive det helt i bund og eks lave nyt isolering i gulvet og gulvvarme osv.
Jeg er enig med Kim.Slå koldt vand i blodet de første måneder og beslut derefter jeres priortering. Jeg er personligt træt af at jeg totalrenoveede vores 1. sal og ikke startede med at smide et nyt tag på.

Jeg ville personligt skifte alle vinduerne på en gang. For det første er det langt billigere, men det bliver også lettere at styre mht vedligehold, udseende osv.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også