Rulleforsejl næste ikke til at rulle ud/ind??

Hej
Jeg har et Furlex rulleforstag. Det kører uendeligt trægt, og jeg har slet ikke flere ideer til, hvordan jeg skal få det til at køre nemmere. Lige nu kan jeg ikke bruge det, når det blæser, da vi ikke kan hive det hjem igen, når det står og blafrer i vinden ( Ja vi går i vindøje osv.., -alt den slags ka´vi :-) )
Hvad dælen kan vi justere på? Vi mangler ideer...Hjælp. 

Indtil nu har vi prøvet at,
- Smøre
- Stramme agterstag hårdt

Hvad dælen ka vi ellers justere på ? Det ser ud til at sidde fint både for oven og forneden, så der ikke er noget synligt i bekneb.

Mhv
Keld
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er sejlet helt i top?
Har oplevet at toppen ( ved ikke hvad den heder) til rullen kan få fat i forstaget på nogle både.
Jeg har et par tips du kan prøve.
slække lidt på faldet inden der rulles ind
ændre kurs til læns og rulle ind i læ af storsejlet
indhalerlinen skal løbe så lige som mugligt og gerne en omgang på et spil så det ikke løber ud igen.
Jeg bruger det på vores 33m2 genua.

<p>&#160;</p> <p><strong><em>&#160;&#160;&#160; KH</em></strong></p>
Spørg dksails.dk i Rudkøbing Havn. De ved alt om Furlex og er utrolig hjælpsomme.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Har du også prøvet at slække ud på agter staget så det står løst, det kunne være årsagen til at det går stramt. På den anden side så går selve forstaget vel ikke rundt det er selve profilen / skinnen der drejer om forstaget men hvis den er monteret så den øverste del klemmer mod masten kan det være der problemet ligger.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis