Hvilken klæbepude til P-skive

Hej herinde.

Nu er min P-skive faldet ned utallige gange og har prøvet utallige forskellige klæbepuder.

Hvad kan I anbefale - hvad virker ??

Jeg renser både rude og p-skive inden jeg "klæber" så det er ikke der probs er..


 The day you quit is the day you lose.
15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Problemet ligger i at din frontrude kan blive ret så varm når bilen står i solen, jeg tror ikke der findes klæbe puder der kan holde til det. Løsningen vil nok være at afrense med sprit og så et par små dråber Loctite sekund lim
Jeg skiftede bil sidste sommer og fik vredet min p skive (ventus) af , jeg købte TESA powerbond dobbeltklæbende monteringstape hos bauhaus , og det holder stadig.........

   elektriker fra jævnstrømmens tid
Nu ved vi ikke hvilken skive, du har. Men til f.eks. ParkOne kan købes nye tape-puder. De er halvdyre:
http://www.extremestyling.dk/?SCREENID=2&ITEMID=21825

De ovenfor nævnte forslag er sikkert ligeså gode.

Og selvfølgelig sidder de godt fast uden Locktite, Håndværkeren ;-) Vi har 2 stk. Park One. De sidder fast endnu, og den ene har endda været i Italien forrige sommer, hvor jeg slet ikke tør gætte på temperaturen i den lukkede bil, når den var +35g udenfor - pyyhh. Og den sidder der endnu.
Tja min, den gamle, sad klæbet fast i 4 år med nogle rester fra noget dobbeltsidet tape, der blev til overs fra dengang der kom nyt gulvtæppe på. Den jeg har nu i den "nye" dyt har fået et par 3M puder og har foreløbig siddet i 1/2 år uden og se ud til at ville løsne sig.

Du har nok valgt noget uheldigt klæbemiddel, find noget der ligner uden og betale en herregård og prøv dig frem.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Annonce
Har lige købt et sæt til min Park One V/T Hansen 40,- kr.

Ja lidt dyrt for 4 stk. for nogle små ca. Ø 6 mm men hvad gør man ellers.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Og de holder maskinsnedker. Det er 3M, der laver dem.

Jeg har lige har "glæden" af at skulle afmontere begge vore Park One. Den ene fordi hustruen fik ny bil og min egen fordi, jeg skulle have ny rude. Hustruens opgav jeg at rykke af (ville nok ende med at ødelægge P-skiven) så den fik lov at sidde (og vi måtte købe ny).

Min egen lykkedes det at skære fri af ruden, da jeg opgav at rykke den fri (som de skriver i brugsanvisningen, at man kan - det kan man så ikke umniddelbart, men nok hvis man varmer den op med en hårtørrer - prøvede det ikke).

Så 3M klæbepuderne der følger med Park One (eller købes hos f.eks. Thansen) holder bare.

Har netop nu problemet - men ikke med ParkOne, derimod Jacob Jensen - og kan se, at dil den kan ikke blot klæbepuder købes (THansen har kun ParkOne, men flere netbutikker har de originale), men derudover kan frontskiven - med klæbepuder - købes løs, så man kan erstatte den, hvis den gamle går i stykker under aftagning. Priserne er ganske rimelige og langt under værdien af selve uret. Bemærk, at der er to generationer af dette ur, og klæbepuderne har forskellig facon, men begge typer fås. Mine holdt 6 år.


Hilsen Morten

Tak henrikh29 

Er der stor forskel på de 2 morjod?

Da du måske ikke kan bruge dem til park one?


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.

Jeg har bestilt et sæt på nettet - endnu ikke modtaget det.

Men af billederne ved de forskellige tilbud kan jeg se, at formen er ret forskellig:

Jacob Jensen type 1 er nærmest krumme agurker - og passer derfor på bestemte pladser i bundpladen. Type 2 har et par vinger på - og så vidt jeg kan se, er ParkOne cirkulære, men dem så jeg ikke så nøje på, da de helt klart ikke havde den rette form til min skive.


Hilsen Morten
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis