Klikgulv - hvilken retning

Hej

Vi har tre børneværelser som vi skal igang med at lægge Tarkett klikgulv i. Værelserne ligger ved siden af hinanden og er ens i størrelsen. Bredden er 2.20 og længde ca. 3.80 = 8,36 kvm. Dvs. små aflange værelser.

Vi er i tvivl om hvorvidt vi skal lægge gulvet på tværs af rummet = hvor det er smallest eller i rummets længde.

Lofterne er lagt på tværs af rummet og følger dermed husets længde. Vi har for tre år siden lagt trægulv i stuen og det følger også husets længde (og loftet). 

Giver det ikke mest harmoni at lægge det på samme måde som i stuen selv om det bliver på tværs af de små rum?

Gode råd søges. 

Mvh.
Stinne


6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Læg dem på tværs. Det giver visuelt et bredere -og dermed mere kvadratisk- rum.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Hej.
Det er smag og behag. I vores hus ligger de på tværs, men jeg synes det ville være mere harmonisk hvis de fulgte husets længde, men nu er det også større arealer jeg snakker om.


mvh

 varmetossen

Som tømrer lærer man altid at lægge gulve i husets længderetning. Og når dine lofter også er i den retning skal gulvet naturligvis også
Der er ingen regler, men jeg ville lægge det i samme retning som andre gulve i huset, og når loftet også går i samme retning er der slet ingen tvivl.
Mange tak for Jeres svar.

Vi lægger det i husets længde :-)

Mvh.
Stinne
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis