Erfaring med fugesand til fliser

Hejsa

Jeg har læst at fugesand kan give misfarvninger på fliserne hvis ikke det fejes helt af. Nogen som har erfaringer her og kan uddybe hvilke misfarvninger der kan bliver tale om. Jeg har selvfølgelig tænkte mig at feje fliserne men ikke støvsuge dem.

vh
tellme
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
jeg brugte fugesand på mine betonfliser, har ikke oplevet nogle misfarvninger, kan det være fordi der er en eller anden form for cement i fugesandet, der gør det stivner i fugerne og dermed modvirker ukrudt? bare et gæt
Mener du det fugesand, som man bruger til udendørs fliser? Jeg tror ikke, der er cement i, men jeg har fået at vide, at der er ukrudtmiddel i. Da jeg spredte mit, tog jeg mig gooood tid, havde det til at ligge ovenpå fliserne og fejede lidt frem og tilbage over de sidste huller i en uges tid. Det var på betonfliser, og de ser ikke ud til at have taget skade ;-) Men jeg kan da ikke afvise, at det kan ske ;-)

mvh. tina
Ja jeg mene fugesand. Foreløbig ser det fint ud. Dog er der noget kalkudfældning fra fliserne som jeg har læst mig frem til er en proces som kan tage 1-2 år.

tak for jeres tilbagemeldinger...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis