Vaskemaskine tager ikke vand ind

Bauknecht Wak 6460. Den melder fejl Nr. F08. Den starter hele tiden med at pumpe vand ud, og så kommer fejlmeldingen, der er tryk nok på vandet, jeg har renset det lille til gangs filter. taget ledningerne af og  på, på de der to Magnetlåse ? inde i maskinen på tilgangen til vandtilførselsen. Men den vil ikke tage vand ind, og vil ikke køre selvom jeg fylder den med vand manuelt,., er der nogen der kan sige mig hvad jeg ellers kan prøve, Nu har jeg fyldt den med afkalkningsmiddel, og nu får den lov til at stå til i morgen tidligt.
Hilsen Leif    
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
det er med garanti varmelegemet der er afbrudt så opføre de sig nemlig sådan der.Jeg mener også f08 er en fejl for varmelgemet.

<p>&#160;stave fejl er gratis</p>
Der ligger en svømmer i bunden af maskinen, som reagere hvis der er vand, ved at sætte pumpen igang. Prøv at vip din maskine bagover i ca. 45 grader, og hold den der lidt, og prøv så og tænd og se om ikke det har hjulpet.

Elektrikeren, må godt rode i "dåsen" hos Fru Hansen ;-)

det har ikke noget med temp på vandet at gøre. maskinen måler om der er gennemgang igennem varmelegemet og hvis der ikke er det vil den komme med en fejl

<p>&#160;stave fejl er gratis</p>
men jeg kan tjekke om fejlen ikke er varmelgemet hvis du skriver 12 nc nr ind.Det står på maskinen og starter med 85

<p>&#160;stave fejl er gratis</p>
Annonce
Det er lidt fovirrende , vil den ikke pumpe vandet ud ?
Det er ikke varmelegemet..........
Og vandet løber ikke igennem varmelegemet...........



   elektriker fra jævnstrømmens tid
maskinen statter altid med at pumpe før den tager vand ind derefter måler den om der er gennemang igennem varmelegemet hvis der ikke er det går den i fejl

<p>&#160;stave fejl er gratis</p>
En gang til, vandet løber ikke igennem varmelegemet.....................

   elektriker fra jævnstrømmens tid
nej vnadet løber ikke igennem varmelegemet men maskinen kan ikke åbne for magnetventilen til vandet hvis varmelgemet er afbrudt.Det ligger som en sikkerhed i styringen at den ikke kan tage vand ind hvis der ikke er gennemgang igennem varmelegemet, men jeg venter stadigvæk spændt på 12 nc nr så jeg kan slå maskinen op og se hvad fejlkoden betyder

<p>&#160;stave fejl er gratis</p>

Hej  stave fejl er gratis



Hvor / Hvordan skriver Jeg 12 NC Nr. ind ? du skriver det står på maskinen HVOR ?

Hvor sidder varmelegemet. ?

Hvor slår du maskinen op ? 

  

PS:, TAK for jeres svar, I må undskylde at det går langsomt med svarende herfra , men arbejdet kalder





Hilsen Leif

Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis