Original greb på outlinedør

Hej med jer.

Jeg fik for nogle år siden skiftet alle døre og vinduer i huset, og vi valgte outline da vi følte vi fik mest for prisen hos dem.

Nu er grebet på bryggersdøren blevet lidt løst, hvilket resulterer i gråsorte slidmærker på ydersiden af døren, der hvor håndtaget kan bevæge sig. Jeg kan forestille mig at der ligger en form for gummi tætning, som bliver slidt i stykker, og det vil føre til at maling og træ i døren tager skade på et tidspunkt, hvis jeg ikke får strammet det op.

Der sidder én pinolskrue på det inderste greb, og den skal jeg have løsnet for at få håndtag og dækpladen af, så jeg kan spænde skruerne, men men men...

Jeg kan ikke komme til at se rigtigt ind i hullet for pinolskruen, så jeg kan ikke rigtigt se om der er tale om unbrako eller torx pinol (jeg gætter på unbrako).. Jeg har prøvet med begge dele helt fra 1-3 mm (10-25 mm torx), samt med en lille lige kærvet skruetrækker, men uden held. Jeg fanger simpelthen intet inde i hullet. Jeg er ved at blive vanvittig, for jeg vil ikke have ødelagt døren, men jeg kan ikke få det sk*** håndtag af, så jeg kan spænde skruerne.

HJÆLP!!!! 

Da jeg er kørende tekniker har jeg værktøjet, jeg mangler bare et godt råd.. (eller en hjerne og nogle stærkere briller)



Mvh. 
Olsen
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ok, man skal åbenbart bare "gå i bro", og skrive herinde, så løser problemerne sig

Jeg fandt ud af hvordan man får håndtaget af, efter længere tids eder og forbandelser..
Den der lille pinolskrue er IKKE en pinolskrue.. Det er så åbenbart en lille låsebøjle, som man udløser med en fin lille skruetrækker. Den skal max drejes 1/4 omgang, så slækker man bøjlens låseeffekt, og håndtaget kan nemt og bekvemt trækkes af.

Og så skal jeg lige hilse at sige at det var i sidste øjeblik.. Da jeg tog dækpladen bag håndtaget af, faldt den ene møtrik ud og den anden var løs, så håndtaget har kun siddet en smule fast i en skrue.. Godt nok sad det løst, men da ikke så meget så jeg forventede at skruerne ville falde ud.

Note to self: Ned med temperement, og på med tålmodigheden, så løser problemerne sig


Mvh. 
Olsen
Det er Hoppe greb outline bruger til deres døre og vinduer. Deres greb er med et smart klik system, der gør at de ikke falder fra hinanden, sådan lige.

 "mod regulær dumhed kæmper selv guderne forgæves"

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Tak for svaret Robert.. Kender ikke mærket hoppe, men efter at have luret låsen, syntes jeg faktisk godt om deres system


Mvh. 
Olsen
Jep, og hoppe levere selv en lille skruetrækker/vinkel bøjle med til formålet.

Er faktisk et ret genialt system, hvis man lige kender til hvordan man afmontere grebet igen...
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også