Kitchenaid Artisan

Halløj!!

For en uge siden fik jeg en Kitchenaid køkkenmaskine, som jeg har ønsket mig i snart 10 år. Jeg gik lystigt i gang med at blande en dej og satte hastigheden først på trin 2, så på trin 4, men så ville den ikke gå højere op i hastighed. Jeg tænkte, at det måske var fordi, det var en tung dej. Dagen efter ville jeg bage boller. Samme scenarie udspillede sig, men jeg skruede dog yderligere op for hastigheden - trin 8 og 10 virkede fint, men nu virkede trin 2 og 4 så ikke. Og det gør de stadig ikke. Så maskinen går først i gang, når hastigheden er enten 8 eller 10.

Er der andre, der har oplevet det?
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej og velkommen på siden.

Det lyder da som om at den er defekt, tilbage til butikken, mon så ikke de bytter til en ny.

Hvis du alligevel skal bytte den kunne du evt. kigge på en Kenwood Major istedet. Jeg havde også Kitchen Aid i en kort periode, men den var simpelthen for svag efter min bedste overbevisning.
Købte istedet en Kenwood Major Titanium 020.
Den er ikke lige så pæn som Kitchen Aid, også lidt større, men helt klart mere kraftig.

 Aldrig gå ned på udstyr!

En Kitchenaid artisan har en motor på 300 W, vi har en Bosch MUM86 på 1600 W, den kan uden problemer ælte 2 kg. rugbrødsmel i 15 minutter
akselj nu er det jo ikke motorens effekt (Watt) der siger noget om, dens evne til at ælte dej. Effekten er kun udryk for hvor mange Watt (effekten) den bruger ved sin maks. ydelse. En dårlig/billig motor kan sagtens bruge mange watte (høj effekt) uden at udnytte dem effektivt og modsat kan en kvalitetsmotor ælte dej med et langt lavere effekt-forbrug.

KitchenAid er netop kendt for at bruge kvalitetsmotorer med lavt effekt-forbrug. Dog skal jeg være enig i, at hvis man skal ælte meget store eller tunge deje, så kan der være mere velegnede maskiner en KitchenAid ;-)
Til husmor behov er maskinen fin, kender nogle der har en, og de er meget glade for deres. Om maskinen er stor eller lille kommer vel an på, hvad man bruger den til. Klag over maskinen, den lyder defekt.
Held og lykke med den ny maskine, du bliver glad for den.

 Vær mod andre, som du ønsker, de er mod dig.
Kok og Havenørd.
hold da op, hvor kan man føle sig som en jubel idiot, svare på en gammel tråd, forhåbentlig har han fået byttet møjet. og brugt den ny 100 gange.

 Vær mod andre, som du ønsker, de er mod dig.
Kok og Havenørd.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis