Forstærke spær, gulvvarme og klinker

Hej

Har læst diverse tråde her på forum, men er lidt i tvivl om bedste løsning og håber der evt. er nogle der kan hjælpe. Jeg har et køkken gulv 2,1 x 3,8 i et hus fra 1902. Nuværende plankegulv skal fjernes og der skal etableres gulvvarme, gulvet er på nuværende tidspunkt ikke vildt stabilt, der er ca. 80 cm imellem nogle af gulvstrøerne og det er en etage-adskildelse dvs. at der er kælder under. Strøerne er ca. 170mm høje og spænder på langs i køkkenet dvs. at de er 3,8m lange.

Som jeg ser det, så skal jeg:
  1. Rette gulvet op, hvilket jeg har tænkt på at gøre ved at sætte nye strøer på siden af de gamle, så gulvet kommer i vatter.
  2. Forstærke gulvkonstruktionen. Jeg har luret på at gøre det på denne måde "http://www.lav-det-selv.dk/Forum/aft/162690", dvs. at sætte "hjælpe" strøer imellem strøerne. Hvad dimmension skal hjælpestrøer være og vil gulvet blive stivere ved mindre mellemrum imellem disse ?
  3. Lægge gulvvarme, hvilket jeg også overvejer at gøre som på ovenstående link, dvs. ligge forskallingsbrædder så de flugter med strøer. Dette for at undgår at hæve gulvet for meget, da det ligger op af stuegulv.
  4. Der skal ligges gulvgips ovenpå, er 19mm stift nok ved ovenstående konstruktion eller skal jeg op i 25mm, når der skal ligges klinker oven på?

Håber der er nogle af jer kyndige som kan hjælpe mig

Dennis

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der skulle stå: Forstærke strøer, gulvvarme og klinker
Ingen der kan hjæple med evt. dimmensionering af de "bjælker", som skal gå imellem gulv strøer ?
- og evt. ved, om 19mm gulvgips vil være stabilt nok til klinker med den beskrevne konstruktion ?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis