Plantegning - er væg bærende?

Hej
Kan i hjælpe mig med at se, om vægge er bærende?

Som led i en køkkenrenovering, har jeg et ønske om, at udvide en døråbning til et større hul i en væg eller vælte noget af vægen helt mellem stue, køkken og lidt gang, så jeg kan få en spiseplads samt mere luft og lys i lejligheden.

Jeg har fået de bygningstegninger, der foreligger af ejendommen, men kan ikke gennemskue hvad der er bærende – den er vedhæftet sammen med angivelse af vægge, som jeg ønsker at ændre (2 sider).

Jeg har også vedhæftet plantegning, hvor jeg har angivet, hvilke vægge, jeg vil pille ved.

Her er tale om lejligheden på kvistplan, dvs. 3.th.

Desuden har jeg et ønske om at fjerne endnu en væg i køkkenet, hvorpå der er opsat en eltavle.  At flytte en eltavle, er det en bekostelig affære, der gør det ikke kan betale sig for at vinde så lidt plads?

Indledningsvis vil jeg høre jeres vurdering af, om det er muligt at gøre det jeg ønsker, og om det kræver involvering af en ingenør eller om tømrer vil kunne foretage arbejdet kvalificeret og forsvarligt.

Jeg kunne også godt tænke mig at høre, hvor meget i ser man må fjerne af væggen mellem stue og køkken/gang.

Kan i hjælpe mig lidt på vej for at finde ud af om det er en god idé?

På forhånd tusind tak…
Vh Amalie

0 svar
 Følg tråden
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis