Laminatgulv buler op/mangler luft i kant

Jeg har et laminatgulv der havde fået god luft i kanten, men åbenbart ikke helt nok. Det er derfor begyndt at bule op, det er ret problematisk da der står et køkken ovenpå det. Men det er jo et flydende gulv, er det "nok" at tage lidt ekstra af i den ene ende? eller har gulvet bare bestemt sig for det _kun_ vil i den retning hvor det buler op nu 

Lidt af hvert, uden noget af det hele?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
" står et køkken ovenpå det " er måske en af årsagerne.

Normalt sætter man køkkenet op på det rå gulv og lægger trægulv/laminatgulv på efterfølgende med afstand til køkkensoklen.

Måske kan du skære laminatgulvet  5 - 10 mm fra soklen og fjerne det overskydende ?

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

de nyrere festool dyksave kan skære helt ind til tror det er 10mm fra væg, hvilke er ideal afstand for de fleste trægulve, sådan en kan du leje på din lokale tømmerhandel for en slik. så af med fodlister og skære gulvet til.

som Eosoe også nævner må man ikke stille tunge ting som et køkken på svømmende gulv, men så vidt jeg har forstået det så er det fordi det kan "låse" brædderne under sig fast og når resten af gulvet så arbejder vil de længde gående samlinger kunne trækkes fra hinanden. ikke sikker på glvet buler op pga. af køkkenet men, hvis det viser sig hele gulvet har ok luft ude ved væggene så må du jo prøve at skære rundt langs køkkenet også afslutte med en stor fejeliste.
Skar hul i bunden af køkkenskabene helt inde for enden og kunne så med et stemmejern hakke af gulvet langs kanten, så kan jeg lukke hullet igen med noget hvid laminat (skabe med skuffer i, så ikke rigtig synligt) og nu har gulvet stort set lagt sig igen

Lidt af hvert, uden noget af det hele?
sådan! fedt det gik til held så "let"
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis