Sammensætte to lange træpæle/rafter.

Hej LDS,

Jeg skal bruge en lang stang/pæl/rafte på ca. 5-6 meter i alt, som skal sættes et banner på.

Jeg ville helst have en stang som ikke var alt for tyk, da den bliver svær at have med at gøre.

Jeg har kigget på nogle løsninger hvor man laver gevind i begge ender af pælene, og sætter dem sammen med en skrue som har gevind på begge sider.

Hvordan ville i gøre?

12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Køb et nyt vandrør, de har en standart længde på 6 m.
Mange tak for de gode bud. Tror i, at begge er stærke nok til at agere "flagstang" for et banner oppe i 6 meters højde? Bliver spændt fast til et solidt hegn, der sidder fast med store pæle.
Køb en brugt vindsurfmast de kan fået ret billigt på guloggratis eller DBA og de kan da hold et banner da mange af dem jo er bygget til sejl på op til 10 m2
Bambus er utroligt holdbart, så jeg ville da forvente den kan holde ja.

Vindsurfmast på 6 meter lyderheller ikke billigt, det er vel glasfiber eller kulfiber som ligesom bambus ikke vejer det store, men er utroligt holdbart.
Annonce
Jeg endte med at bestille et vandrør fra billigvvs. Alene pga fragten var på næsten 800kr ved bambus, hvor jeg betaler 170kr i fragt nu.

Et andet spørgsmål. Jeg skal som sagt hæfte røret til et højt hegn, som står fast i jorden med store trykimprægneret træstolper. Hvordan ville i sætte dem fast?
Rørholdere som skrues fast i hegnet.
En hel masse strips af den kraftige type Hvis det er et trådhegn, hegn findes i mange udgaver ?
Der jo flere muligheder for at købe bambus end i Nordjylland. Herunder et forslag fra Bue Net i Dragør, der vel er så tæt på dit postnummer, at du kunne spare fragten og hente selv  (men lidt sent selvfølgelig, hvis du har lagt billet ind på et jernrør).

Men Gapp, hvis det er et banner der virkelig skal ses af mange, vil jeg anbefale dig at kontakte den nærmeste sports flyver klub, du kan sikkert få dem til at trække sådan en klud et par timer eller fem for  en pæn stak af de der fine stykker papir med tegninger på hver side
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis